tirsdag den 25. juli 2006

Klar til CHGP

Efter et spændende, hyggeligt og godt Classic Car Meeting på Ring Djursland i Juni, har der været en stille periode har i juli med tid til arbejde, sommer og div. forpligtelser i hjemmet:-)
Nu er opladningen til Copenhagen Historic Grand Prix så begyndt.
De sidste par dage har jeg lavet service på Midgeten. En af de ting jeg prioriterer højt er driftsikkerhed, og for at kune opnå dette skal service og vedligehold klares inden hvert arrangement. Jeg havde i sidste løb et problem før det ene heat med en død bil. Dette har jeg søgt lidt i og jeg tror og håber at problemet er væk. Og det lå i den ellers nye FIA Master Switch, som havde et "dødt punkt" hvor der ikke var noget liv.
Endvidere opdagede jeg på slutningen af sidste weekend at der kom benzin ud mellem karburatoren og manifolden når bilen stod stille. Pakningerne er nu skiftet og det skulle være tæt igen. Bremserne er eftergået, og den skævslidte bakke på baghjulet jeg opdagede på RD sidst, er skiftet. Det undrede mig lidt at opdage en skævslidt bremsebakke tidligt på sæsonen, da jeg monterede nye "gode gamle" asbest bakker inden den nye sæson startede. Men fejlen må ligge hos mig selv da de bagerste bakker åbenbart ikke har været spændt godtnok op, og derfor har haft mulighed for skævslidning. Det er helt sikkkert noget jeg holder øje med de næste løb.

Det var også en positiv ting at konstatere at min opgraderede trækaksél havde holdt til mishandlingen i de første løb:-)


Ellers blev bremsevædsken skiftet, og det samme blev en uæt ventildæksel pakning efter at spillerum var tjekket. Og endnu engang kunne jeg konstatere at spillerummet var ok efter en race weekend. Og det samme kunne siges om platinafstand i strømfordeleren.
Da det hele var samlet igen var det tid til en prøve kørsel af motor, og det var en fryd i den stille sommeraften at kunne starte motoren op og lytte til den ivrige snerren af den lille 1098 motor.
Nu er vi klar til CHGP 2006.

Håber vi ses derovre:-)

Ingen kommentarer: