fredag den 18. august 2006

Team Midget Racing klar til Sturup:-)


I dag har jeg lavet det efterhånden traditionelle sidste service på bilen inden afgang i morgen.
Og godt jeg gjorde det!
Alle væsker og spille rum var helt normale, og det var kun få bolte der skulle efterspændes, så derefter ville jeg servicere bremserne. Venstre side så fin ud, det blev rengjort og justeret.
Højre side derimod, så ikke godt ud. Som tidligere nævnt skiftede jeg bakker omkring RD , og nu var de skævslidte igen.Og meget tæt på at være helt ødelagte. Alt blev afmonteret. trækaksel, leje og ankerplade. Jeg granskede alt nøje, og kom frem til at det var cylinderen der sad skævt, og derfor blev der monteret en ny på den gamle rengjorte bagplade. Efter montage af ankerplade ville jeg montere bakker og fjedre. Det sad underligt skævt, og jeg var klar over at skulle jeg slippe for problemer fremover måtte jeg finde årsagen. Jeg prøvede med flere ting, af og på montere. Det var stadig noget lort! Så skiftede jeg ankerpladen til en ny renoveret fra lageret, og vupti, det hele sad som det skulle. Meget mystisk. Jeg havde selvfølgelig tjekket ankerpladen for skævhed, uden at finde noget. Nu ser det rigtig ud, men jeg følger det stadig nøje i det kommende race .

Det sidste jeg ville tjekke var benzin systemet. Også pga af tidligere erfaringer med udsættere. Og igen var der bingo! Lige efter tanken , før det første filter, sidder et stykke slange på 20 cm. Dette var fyldt op som det ses på billedet med løsrevet skummateriale fra tanken. Og set i bakspejlet kan det sagtens være det der var skyld i at jeg i København oplevede udsættere når jeg kom over 6000 o/min.
Jeg tror nemlig også det var samme problem jeg havde i et af mine første løb sidste år.
Systemet blev fuldstændigt renset og blæst igennem, og skulle nu gerne holde en hel løbsweekend.
Så nu er vi klar til afgang, bilen er læsset på traileren, så nu mangler der kun noget tørvejr:-)

Ingen kommentarer: