onsdag den 25. september 2013

SKIFT I VOGNPARKEN.....

Jeg har nu i næsten et år haft fornøjelsen af min fine Rover SD1 Vitesse med den skønne 3500 motor
og injection modellens 190 hk. Den har vundet ved nærmere bekendtskab og på mine mange tur mellem Viborg og Esbjerg har den været virkelig fin..
Men der har også været nogle ting, bl.a. har den meget svært ved at holde tæt mod vand udefra. og da den ca fylder for 2 Midgets har jeg haft meget svært ved altid at holde den inden døre og dermed holde den tør indeni. Og de fleste ved vist hvordan ledningsnettet i en bil fra England i 80´erne kan drille, så det har givet nogle udfordinger.
Men det vigtigste var at dén var meget stabil mekanisk. Den har altid startet med det samme, kørt godt og tilmed ca 10 km pr liter benzin. Så jeg levede godt med dens særheder lige indtil for 3 uger siden hvor gearkassen sagde stop... På en tur i lokalområdet knækkede en aksel inde i gearkassen, og jeg måtte luske hjem i 4. gear og igennem et par uger overvejede jeg mulighederne. Da jeg ikke har løftehøjde nok i værkstedet, og heller ikke nogen LT77 gearkasse på lager, skulle jeg under alle omstændigheder ud og bruge penge, og også have en del arbejde i at skifte gearkassen. Og resultatet blev at det havde jeg ikke lyst til med alle de ovennævnte ting i baghovedet, og resultatet blev at bilen blev sat til salg. Jeg havde ikke de store forhåbninger, da jeg tidligere har haft den til salg - velkørende - for 30.000.... uden andet end et par svenske og norske forespørgsler og de sædvanlige timewasters....
Men den blev sat til salg for 20000, og i løbet af få dage var der 3 seriøst interesserede købere, og salget var en realitet....
Og den unge mand som købte Vitessen havde noget stående i garagen som vakte min interesse straks han nævnede det...
Har tidligere haft en meget fin Metro med få km som jeg kom uheldigt afsted med...
Så i går var jeg en tur i Ålborg for at kigge på denne Vanden Plas Austin Metro.
Den har selvfølgelig kørt et par km , men karosseri og interiør er i meget fin stand, og det er en bil der kommer til at passe mig fint. Nu kommer jeg til at sidde i det læder jeg savnede i Vitessen, og træ har den også ;) eller noget der ligner.....
Til gengæld er det en velkendt A-serie motor der driver bilen, og der er jeg mere på hjemmebane end med V8 motoren... Også med hensyn til dele tro jeg det bliver lidt lettere - og billigere....

Så lørdag går det igen mod Ålborg og min nye bil.....

2 kommentarer:

lånte fjer sagde ...

Tillykke med den lille ny!

Anonym sagde ...

den er sku da fin tilykke