torsdag den 2. august 2012

Rundt om søerne...

I går var en rigtig dejlig dag sammen med Bobbie O og min blå V8...
 
Det var en dag med skønt vejr - tørvejr! - og jeg havde valgt at turen skulle foregå på de små veje som jeg holder så meget af, både herhjemme og bl.a. i England. Der er derude man opdager det spændende unikke og uventede ved det område man opholder sig i. Turen startede ud med en gang skovveje med fantastisk natur og smukke huse.
 I dag ville jeg rundt om søerne i Silkeborg området, og den var Olsen med på:)
Hun har sin liggeplads bag ved forsæderne med madras og udsigtsplads og ser egentligt ud til at nyde det lige så meget som jeg selv, når vi triller derud af....
 Det gode ved de helt små veje er, at der ofte dukker noget uventet op. f.eks. gamle smukke huse..
 ....Eller gamle biler:)
Jeg havde besluttet, at i dag ville jeg fotografere alle de "klassiske" biler jeg så undervejs, og ved Ans så jeg de første. DVS jeg vidste jo godt at Oluf Søgård holder til der med alle sine Morris Minor biler og dele dertil. Udenfor stod parkeret 4 stk Minors, bla. 2 helt tidlige biler med delt forrude. Man kunne erhverve den ene til en tilsyneladende favorabel pris på 9800 dkr. Der skulle nok lige påregnes et par timers renovering;)
 Og så ville jeg op og kigge nærmere på Tangeværket. Er jo generelt lidt fascineret af vand, og når der så er mekanik involveret også - så bliver det ikk meget bedre.....
Selve det at bruge opstuvet vand til at lave energi med, er jo helt genialt, bare ærgerligt det har lidt trange kår i DK....
 Til gengæld har os med gamle biler gode kår i Danmark - synes jeg ihvertfald - og det var dejligt at se så forholdsvis mange på vejene i dag. Bl.a. holdt der på P-pladsen ved Tangeværket denne let pimpede folkevogn...
..og en noget mere original Volvo 544. Ganske almindelige biler fra dengang i tresserne. Hvor er det fedt at se de stadig kører på vejene...
 Denne Chevy Van kørte dog ingen steder...
 ...Og så kom man liige igennem en hyggelig gårdsplads hvor der var en pension;)
 Og rundt omkring var der altid mulighed for at finde en skøn udsigtsplet til et hvil, og en lille badetur til Olsen...
 Den altid populære Mini... Og inde i carporten stod endnu en parkeret...
Og hos Søgårds gamle værksted stod der et par alternative klassikere parkeret. Denne Celeste...
..og et par Fiat 600 kloner i form af Zastavaer....

Jo. det var en go dag omkring Silkeborg:)

Ingen kommentarer: