søndag den 12. august 2012

MG weekend...

 Før mit "racerliv" tog fart, deltog jeg i mange år meget aktivt i MG Car Club DK´s mesterskabsløb, som er lette orienteringsløb med indlagte hyggeopgaver undervejs.
Tiden har ikke været til det de sidste år, men nu har jeg ferie, og Randers-løbet er et af det ældste og mest traditionsrige løb der køres. Og dermed var der også garanti for mange deltagere og gensyn med gamle venner og bekendte...
Lejren blev sat på Fladbro Camping. Et hyggeligt sted, og min gode ven Lars I var der med frue og den V8 vi hentede sammen i UK for et år siden...
 ...Og Lars var sammen med hele den sønderjyske flok, som altid er et muntert selskab, og det blev det også hele weekenden igennem. Vi hyggede os, byttede gode historier, grillen var tændt fredag aften og vi fik et par glas, så det var en god base for en dejlig weekend.
Bl.a. var en af de første biler jeg fik øje på om morgenen når jeg stod op - Ole Grønnings Supercharged MGA. En dejlig bil, der er modificeret på en fin tidstypisk måde, og som kører som en raket, men stadig fungerer perfekt på landevejene
 Lørdag morgen var det tidligt op - de søde sønderjyske piger havde fixet morgenbord - og derefter var der afgang mod Graceland Randers. Et nyere Elvis museum som blev bygget for nogle år siden.
En dejlig tur i morgendisen, og det skulle vise sig at dagens vejr bare blev bedre og bedre...
 Hele 85 biler var tilmeldt arrangementet. Den ene mere gejlet end den anden. Heldigvis var der også almindelig fornuftige brugsbiler, så jeg havde vel noget midt imellem.
 Selvfølgelig var der mange MGB og MGA, men der var også et par MG 1300, T-typer og en enkelt ny TF. Og så alle de skønne Spridgets:)
 V8´eren gjorde sin pligt hele dagen uden at kny. Det er en dejlig bil!
Og her har vi den parkeret  foran Graceland Randers....
 Ja..... det er en flot bygning.... Om den ligner den originale har jeg svært ved at vurdere. Med den var i hvert fald fyldt op med tingeltangel.  Jeg har altid lyttet til Elvis , men alt det amerikanske gøgl er lidt for meget af det gode.....
 Til gengæld var det en fantastisk køretur vi kom ud på. Området omkring Randers havde mange små skønne veje med smukke udsigter og krogede små grønne veje. Og vejret var skønt:)
 Og så var vi på besøg hos flere spændende mennesker. Bl.a. her hos Cooper House, som havde Mini´er og Abarths i flere afskygninger.. Og så denne "Sebring" style MGBGT V8. Den så voldsom ud, om den også var det meldte historien ikke noget om...
Og så var der selvfølgelig de indlagte selskabslege. Bl.a. med vores biler som her hvor The Grønnings var igang...
Vi sluttede dagen af på Kro, hvor præmierne blev uddelt. Jeg blev beriget med 5 liter olie, så jeg var godt tilfreds.

En go dag, hvor den eneste anke var den lange ventetid på mange af posterne. Men med 85 deltagere der skal igennem alle prøverne er det næsten umuligt at undgå, men de sidste på første prøve ventede over 2½ time - og det selvom nogle sprang over og bare kørte videre... Godt det ikke var regnvejr!
Og da jeg som en af de allersidste kom i mål havde de først ankomne siddet og ventet i  over 4 timer....

Nu går jeg ind i min sidste ferieuge, og den står bl.a. på Futura på menuen...følg med her.....

2 kommentarer:

Thomas sagde ...

Det er nogle vildt fine biler. Tak for et godt indlæg!

TMR sagde ...

Tak skal du ha Thomas:)