fredag den 17. august 2012

Klargøring til Sprint...

 Så er min ferie ved at lakke mod enden.. Og de sidste gode dag er blevet brugt til afslapning herhjemme, gode køreture til stranden - og klargøring af mine biler.
Efter mit besøg hos Uffe i Silkeborg - hvor Uffe fik mig overbevist om jeg skulle komme tilbage sidst i august - så har jeg tilmeldt mig Dan Sand Classic Sprint den 25. august. Og det har betydet at jeg skulle i gang med div sikkerhedsopgaver på min bil. Bl.a. siger det reglement der skal køres efter at der skal være 4 kg pulverslukker. Og da jeg normalt "kun" har 2 kg i bilen måtte jeg montere endnu 2 kg...
 Mine FIA seler er heldigvis helt nye, så nu mangler der kun 2 sikkerhedsknive i kabinen før jeg er klar til aktion på bybanen i Silkeborg:)
 Mine nye semislicks er også kommet på bilen. De er en kende smallere end de gamle, og de tror jeg passer udmærket til en måske halv ujævn asfalt inde i byen. Så kan de gamle dæk komme på igen når vi skal køre MG Sport den 15. september på Mors:)
 Og ferien er også blevet brugt på Futura. Jeg har nu nydt nogle gode dage med Futte 2, og det er bare en dejlig afslappende oplevelse at komme ud og køre i den bil:)
Stille og roligt - smil til omverdenen - og de smiler alle igen;)
 Lige nu er den eneste opgardering af sikkerhedsmæssig art. Nye skivebremser - Og det virker!
Og det gør fælgene i øvrigt også. Har allerede fået flere komplimenter fra udenforstående for de flotte Revolution fælge...
 Og så kigger jeg jo stadig efter klasikkere når jeg er på tur. Her har jeg spottet en Mustang på Køge Marina.. I øvrigt en hyggelig havn uden alt det hovski snovski "fint skal det være" som man ser på mange andre lystbåde havne. Og så var der en super fiske restaurant:)
Og så mødte jeg denne åbne 356 oppe ved Buresø. Jeg har ingen ide om den er ægte eller ej, for den kom ud af ingenting, og det gik meget hurtigt med at fotografere.
Men min pointe er også bare at der kører masser af fine og mindre fine klassikere rundt på de danske veje. Og det ka jeg godt li at se. Og min egen nok kendte holdning er jo at bilerne er til for at blive brugt, og ikke til at stå stille i garagerne fordi de er for fine til at komme ud i regnvejr. Man lever kun en gang, så det er med at få fat i de gode oplevelser mens man kan;)

Ingen kommentarer: