lørdag den 21. april 2012

V8 på gaden....

 I dag var en af de store dage... Jeg fik min "fine" bil ud af vinterhiet. MGB V8´eren har stået stille siden efteråret, og jeg har siden da glædet mig til at få bilen på gaden igen, og i dag var dagen....
Har besøgt den 2-3 gange, og bilen har været startet en gang. I dag havde jeg taget et ekstra batteri med, men det blev der heldigvis ikke brug for. Motoren sprang i gang første gang nøglen blev drejet, og den dybe V8 lyd fyldte laden... Hjemturen var en fornøjelse, støvsugningen gik rimeligt, og i morgen blir der vasket og poleret til den store guldmedalje, før jeg skal ud og køre med en konfirmand...
 Og ellers har jeg igen været i gang med MK 2 Midgeten. Fik karosseriet op i mit hjemmelavede stativ, så jeg kan dreje det 360 grader rundt...
Der er masser af gammel rust beskyttelse der skal fjernes, og det er hårdt arbejde...
 Der ER gode områder på bilen, bl.a ses  her et udmærket fronthjørne...
 ...men der er dæleme også dårlige....Herover ses pladearbejde på tysk... Synes nu mere det ligner engelsk pladearbejde... Dobbel op på paneler!! rigtigt skidt, men jeg vælger at se på det således at jeg nu får lettet karosseriet for noget unødig vægt ;)

Jeg får nu fjernet alt det dårlige, og efter sandblæsning kan jeg så montere noget nyt metal og der blir en rigtig fin bil ud af det i den sidste ende...
Og så er jeg også gået i gang med at indrette servicebilen....
Alle min reoler med reservedele, værktøj, bolte og forbrugsgods har stået på værksteds gulvet hele vinteren, og skal nu ud i den nye bil.
Det kommer til at funke fint med brandbilen, og det bliver fedt at få den med rundt til de danske baner...

Ingen kommentarer: