tirsdag den 3. april 2012

Rullefelt uden succes.....

Har i dag været på den længe ventede rullefeltssession med min MG Sport Midget hos Kurt Mejer i Horsens. Planen var selvfølgelig at få optimeret og indstillet den motor + tilbehør som jeg har installeret her i vinter....
Vi var på fuldstændig bar bund inden starten. Weber karburatoren kom fra en anden A-serie motor, sandsynligvis med std indhold, og det ses også på den første strimmel, hvor det ydeligvis skinner igennem at min motor får alt alt for liddt at leve af i de omdrejninger hvor den virkelig skal bestille noget...
Og det samme skinner igennem i HK strimmelen. Den har en fin kurve op til ca 5000 O/Min, og herefter er der ikke mere power. Og det er ikke sådan den skal se ud...
Men efter nr 2 test er det allerede slut. Ved 6500 O/Min får motoren pludselig en ret ubehagelig metallisk lyd, og Kurt stopper straks...
Den eneste løsning er at bilen igen bliver kørt op på traileren.....
Jeg var næsten 100 % sikker på at det var en defekt ventil eller en toppakning, så ventildækslet bliver afmonteret og ovenstående billede viser klart at fejlen er en defekt ventil...
Og hjemme i workshoppen får jeg hurtigt afmonteret topstykket, og billedet her viser med al tydelighed at ventilen har været i mod stemplet, og derefter indtaget en vinkel der ikke er supergod for effekten på motoren..

Heldigvis kender jeg ham der har samlet motoren, og han får en opsang senere, men også endnu en chance for at lave den vindermotor teamet har brug for....

1 kommentar:

Tim Jensen sagde ...

Er de ventiler /fjeder, ikke for tunge til at flytte sig ;)


Hilsen Tim Jensen