søndag den 29. april 2012

Sæson åbningen er lige om hjørnet....

Om knap 5 dage er der afgang mod årets første afdelinger af de historiske mesterskaber. Det bliver de to biler vist ovenfor som bliver arbejdsdyrene i år....
Transitten som servicebil og transportør, og Midgeten skal naturligvis køre så hurtigt og stabilt som muligt....
Som det forhåbentligt fremgår tydeligt at billederne er raceren blevet malet her i vinter, og jeg er rigtigt godt tilfreds med resultatet. Jeg håber at bilen kommer til at se så godt ud rigtigt længe:))
Lakken er fin med en go glans, og i dag har jeg sågar poleret den nye lak med rigtig voks.....
Og for at gi lidt bling til den fine lakering har jeg skiftet sidespejlene.... nu kan jeg rigtigt holde øje med de andre 65-2 biler bagude ;)
Jeg mangler stadig nogle numre mv til bilen, men jeg har en aftale om levering af disse, og jeg regner selvfølgelig med den overholdes, men det er ikke rart at blive holdt på pinebænken...
Jeg glæder mig til den nye sæson, som ser ud til at blive rigtig spændende. Der er pt 7 biler tilmeldt i den nye 65-2 division, og det er rigtigt opløftende i betragtning af vi skal køre i Sverige, hvor mange af de jyske deltagere ikke gider/har lyst til at køre op. Jeg forstår det udmærket, men vil man køre DM chancen er man tvunget til at ta den ca 400 km lange tur over 2 broer 2 gange...
Men jeg har afsat tiden til det, og forventer en fin weekend sammen med min gode ven Malermester Nielsen, som sikkert vil diske op med kulinariske specialiteter og godt humør...
Og jeg har kigget dybt i sparegrisen og bestilt et nyt pittelt, så det glæder jeg mig også til at tage i brug. Her til aften har jeg lavet den sidste service med bremser og undervogn, og i morgen  skal det elektriske gåes efter, og så er jeg klar til at begynde at pakke service bilen med alt gearet...
Lige et enkelt billede hvor Rühe er i gang med noget usædvanligt, nemlig polering...
Jeg kunne ikke få mig selv til at tage den nye lak i brug uden at give den noget beskyttelse. Nogen vil sikkert mene at det er spildt arbejde, fordi lakken hurtigt bliver skrammet elller bulet, men jeg satser nu selv på at der bliver kørt fornuftigt i 65 klassen i år så jeg ka ha en ligeså fin bil når sæsonen er ovre som jeg har nu...
Og ja, så viser ovenstående billede vist meget godt hvor hyggeligt Morten og jeg har gået og haft det i de sidste uger, mens vi har rodet med hver vores bil. Morten er snart klar til syn med hans Consul Cortina, og det bliver fedt for ham at få sin første bil på gaden...

Ingen kommentarer: