lørdag den 14. april 2012

Årets sidste rullefeltsession??

 I dag var næstsidste dag i min ferie, og det var også "revanche tid" for MG Sport bilen. Havde en aftale med Kurt Mejer igen og denne gang skulle det være. Jeg håbede på en rent kørende motor, trækkende fra rimelige omdrejninger og med et fornuftigt moment....
Der var godt selskab i "Ryttergården" - som sædvanligt vil jeg næsten sige, for jeg er ikke den eneste med klassiske biler der kommer hos Kurt...
Den røde Porsche 911 til venstre tilhører en bekendt som jeg tidligere har kørt Hill Climb med..
Men som det ses ovenover gik det ganske fornuftigt. Jeg havde på forhånd håbet på en effekt mellem 100 og 110 hk, så det var lige i øjet at motoren - efter justering, ny dysning, og skift af strømfordeler til min nye Aldon model fik en rigtig fin opadgående kurve og en dejlig flad momentkurve med fine 122 Nm som top....
Om det har nogen indflydelse at testen bliver lavet i mit 5/overgear ved jeg ikke, men der er ihvertfald godt skud i motoren, når jeg træder pedalen i bund...

Jeg var selv godt tilfreds, og generelt havde jeg en go formiddag sammen med Kurt. Det er en fornøjelse at komme på hans værksted, og han får altid noget godt ud af testen. Det skete også denne gang. Nu har jeg en motor der ikke er presset på nogen måde, men den har på den anden side power nok til at gøre sig i vores MG Sport mesterskab. Nu er der ikke fler undskyldninger tilbage...

Jeg glæder mig nu til jeg skal ud og fyre mine biler af...

Første DM afdeling På Knutstorp den 5.-6. maj og weekenden efter kører vi MG Sport på Fyn ved Ellested...

Håber vi ses...

Ingen kommentarer: