tirsdag den 29. november 2011

Efterår i UK...

Jeg skal da lige love for at efteråret har ramt os....
På sejlturen til Harwich rendte vi i lørdags ind i den første rigtige efterårsstorm, så overfarten var ikke den fornøjelige og afslappende tur den plejer at være...
Men i land kom vi da - KUN 2 timer forsinket - så jeg måtte ringe til Mike - fyren som jeg havde en Midget aftale med i Maldon - og sige vi blev forsinket....
Vi fandt dog Mike, og fik et kig på en fin og egentlig ganske ok Lilla Midget. Det var en usædvanlig farve med helt lys interiør. Der var som sædvanligt en del småting i vejen med bilen som man ikke ser på de billeder der er i annoncen, så det var ikke en bil der fejede benene væk under mig...
Vi kom til hotellet i Bedford -The Swan - som Jesper , Jakob og jeg har boet på for nogle år siden. Det var stadig et flot hotel, men flere ting skuffede, og jege synes ikke det var pengene værd denne gang.
Fik afgivet et bud på Midgeten, men der var en der syntes at den var mere værd end jeg, og så fik jeg ikke købt nogen Midget denne gang....
Til gengæld fik jeg en lang næse da jeg skulle hente en del jeg havde købt. På trods af en klar aftale, var varen ikke det aftalte sted på aftalte tidspunkt, og sådan noget er bare røv irriterende!!  Så det betød dobbelt km dagen efter, og så går det sjove af sådan et køb....
 Heldigvis ankom vi efter en hurtig tur rundt om London, til det skønne Godalming...Her ventede at dejligt ophold på Inn on The Lake . Et sted hvor Pia og jeg tidligere har besøgt da jeg var i nabolaget for at købe MG dele. Det gjorde et stort indtryk den gang, og nu ville vi tilbage og have et ophold i de skønne omgivelser, og det var bestemt en go oplevelse. Jeg vil gerne anbefale stedet til dem der har behov for et ophold sydvest for London. Godalming er en lille by tæt på Guildford, kroen er ombygget til god og hyggelig standard, og både pub og restaurant er anbefalelsesværdig....
Mens vi var i Godalming, dukkede der pludselig noget interessant op i Shoreham By The Sea, og jeg smuttede en tur sydpå i et par timer. Dette ansporede os til en tur til Brighton - en rigtig engelsk badeby med stor Seafront og kæmpe badehoteller...
Og en af Englands mest berømte Piers - Brighton Pier!
Kæmpe Pier der rækker flere hundrede meter ud i vandet med tivoli og alt muligt andet gejl....
Fordelen ved at rejse på denne årstid er bl.a. at du kan få nogle hoteller som man (jeg) normalt ikke har lyst til at betale for. Jeg har som tidligere nævnt brugt Booking.com en del, og denne ganske fornuftige booking side ledte os til en super overnatning på et af de rigtig fine badehoteller i Brighton, nemlig Queens Hotel & Spa for den ringe sum af £ 59 incl Full English breakfast. Og igen tænker jeg på alle de gange vi er ankommet lidt for sent ude på landet og blev tvunget til at tage noget hjalv lousy overnatning til 50-70 pund.
Brighton er i øvrigt en super hyggelig by med mange små gader med mange hyggelige pubber. Det er også en rigtig stor by med masser af muligheder for shopping og fine ture i oplandt med unikke naturoplevelser.....

England er som sædvanlig et skønt sted at være:-)

Lad os nu håbe at general strejken i morgen ikke forhindrer vores ankomst til Harwich....

1 kommentar:

Pia sagde ...

Generalstrejke eller ej........ nu er vi på færgen og nyder GT og øl.... Tak for endnu en dejlig tur i hyggeligt selskab...... mit alles..... smiler