søndag den 20. november 2011

Super søndag....

Som jeg nævnte i mit sidste indlæg, så er forberedelsen til sæson 2012 i gang.
Til næste sæson har jeg besluttet at skære noget ned på udgifterne, og et af min valg er at skille mig af med min ellers velegnede servicebil med den store alukasse. Den har gjort det godt i de 2 år den har været en del af TMR, men efter jeg har købt Retro Transitten skulle den gerne videre til en ny ejer. Det har taget noget tid, men nu ser det endelig ud til at der er noget undervejs. Og så er det jo på tide at få alle mine grejer ud af Boxeren...
Reservedele og værktøj er nu i værkstedet, og i dag har jeg afmonteret mine fine historiske plakater. En del har jeg fået ifb med arrangementer jeg selv har deltaget i, og nogle af de ældre fine plakater fra bl.a. Australien har min gamle MG ven fra Århus - Mogens Hempel - doneret. Disse er nu på stuegulvet til tørring og strygning, og de kommer i brandbilen når foråret og den nye sæson nærmer sig...
 Og en af de ting der står øverst på "To Do" listen er skift´af motor i den bil jeg bruger til MG Sport arrangementer. Bilen har haft en std motor siden jeg købte  den i UK i 2007. Motoren er ellers i superfin stand og kører rigtigt godt med fint olietryk. Planen er at den gode motor ryger over i min A40 Futura som også er et af projekterne her i vinter...
 Den røde Midget er opgraderet med en 5 trinsgearkasse, og det er første gang jeg skal skille sådan en af fra en 1275  motor.
Og jeg havde på forhånd besluttet at jeg ville tage motoren ud uden gearkassen, og det var også første gang at jeg skulle prøve det...
 Som det ses her kom motoren fint fri fra gearkassen...
...Og efterfølgende kunne jeg studere hvorledes sådan en ting er udstyret mht koblingshus, udrykkerleje og en lidt anderledes kobling end normalt..
Nu står motoren på værkstedsgulvet og jeg kan begynde at tilpasse min nye racermotor til gearkassen i bilen...
og blive klar til MG Sport 2012:-)

Ingen kommentarer: