søndag den 21. februar 2010

Så kom "Gilbert" hjem...

Navnet lå lige for , så min nye vogn blev i går døbt Gilbert....
I dag er han kommet hjem til Esbjerg, og jeg har haft tid til at tage bilen nærmere i øjesyn.
Aller først skulle 270 km´s rejsestøv vaskes af. Hold da op der kommer meget salt og lort på en bil selvom den står på en trailer. Forhåbentlig sad det hele udenpå og ikke under bilen...
Men nu er den ren..
Og alle uvedkommende ting er fjernet fra lakken - numre og CHGP reklamer. Tilbage er kun nummerbaggrunde, som egentlig også burde fjernes da de ikke er helt runde, og det er ihvertfald ikke nogen jeg selv kommer til at køre med....En af de ting jeg betalte ekstra for da jeg købte bilen var en renoveret visker motor, og det første der sker da jeg vil prøve alle elektriske dele af, er at der springer ikke bare en men 2 sikringer..

Og raceready holder ikke helt, da der bl.a. skal monteres lexan ruder hele vejen rundt, sæder og seler er for gamle og montering af disse skal laves om. Der skal monteres en FIA afbryder og laves vognbog. Så der er nok at tage fat på, og det kunne ende med at jeg"bare" bruger bilen som en meget speciel klassikker. Nu skal jeg også lige ha bilen vejet, så jeg kan vurdere om jeg kan nå minimumsvægten overhovedet. Og en af dagene skal den hen over graven så jeg kan få undersøgt den meget vigtige rørramme...

2 kommentarer:

Knigge sagde ...

Jeg tror du er handymand for, at fixe viskermotoren ;) Fornemmer jeg lidt, at du er kommet frem til, at det blir en gadebil i stedet for racerbil..... ? Håber ikke der er ubehagelige overraskelser til dig når du får den ind over graven.

Kaj Birkelund sagde ...

Hej Palle
Tillykke med din nye bil - for en gangs skyld var du lidt hurtigere end mig.
Skal du så have nyt team navn?

mvh
Kaj Birkelund