søndag den 18. oktober 2009

En god weekend....

Og det var ikke en race weekend denne gang, men en hårdt tiltrængt hjemmeweekend, hvor der blev tid til forskellige gøremål, flere af dem bilrelateret:-)Det store spørgsmål fredag var: "Hvor skal jeg starte?"
Og i og med jeg har lidt knevens med plads i værkstedet, så måtte svaret være at jeg begyndte at lave den garageplads i mit annex som jeg har drømt om igennem et par år. Herover ses hvor garageporten skal være...
Og herover ses den indefra... Desvære var der lige 3 M2 tagpap der skulle fixes, og derefter kunne jeg begynde at rydde rummet for skrammel. Så kom jeg til 3 lag gulvtæppe, og derunder 2 lag driv våde selotex plader lagt i asfalt... Der gik den lørdag. Heldigvis var der et flot betongulv nedenunder, perfekt som vinterunderlag for raceren:-) Og herover kan man se hvorfor det er så vigtigt med noget mere plads. Lige nu har jeg 2 MGB og 4 Midgets stående på værkstedet, og det er mindst 2-3 stykker for meget:-)Søndag var vejret så dejligt at jeg måtte ud og rydde noget op. Der er kommet en del godt brugte dele retur efter Thor har købt mit malede Midget karrosseri. Og det ser ud som om at det øverste af bilen var i noget bedre stand end undervognen, for det er godtnok en værre omgang.

Nu er det meste adskilt, meget smidt væk, og noget lagt på hylden, og resten skal en tur til Frifelt til "Holgers kardanservice" . Her bliver gammelt jern som nyt. Holger sandblæser, og han er også mand for afbalancering af din motor, krumtap m.m.Efter en lang arbejdsdag, skulle V8 og jeg en tur til Stumpemarked. Endnu en gang beviste den skønne bil at den er motorvejens konge. 100 km, det er jo bare en smuttur:-)Jeg fik afleveret nogle dele der skulle nordpå, og fik besøgt Luffe og Kurt. Her mødte jeg Mr K.Jær og Kurt bød på en Classic og 1 stk billig Midget panel og en "racer" MGB forskærm. Og så var den weekend gået....

Ingen kommentarer: