mandag den 12. oktober 2009

2 heat og generel sejr til TMR:-)

I den netop overståede weekend var der tilmeldt hele 37 biler i 65 klassen! Et fantastisk flot felt med mange "nye" biler, bl.a. AC Cobra og Renault Gordini. Sidstnævnte i øvrigt konkurrent i A1.En anden ny bil i A1 var Frank Thrusholm i hans DKW F12. En flot og speciel bil som pynter i vores felt.Sidste deltager i A1 var Johan Fløe Svenningsen i Frøøjen, som jeg nok regnede som min nærmeste konkurrent idet han virkelig har fået skud i Frøen har påd et sidste. Herudover var der selvfølgelig en hel bunke af Lotus Cortinaer. Hele 11 Cortinaer i forskellige afskygninger stillede der op...
Vi kørte tidtagning lørdag, og den første blev kørt på fedtet bane. Målet var derfor en top 10 startplacering, men jeg fik aldrig helt det hele til at spille på den meget glatte bane. Jeg kom dog helt og fornuftigt rundt, uden buler og skader på materiellet, og var egentlig godt tilfreds med min startplacering som nr 14 ud af 37. Og vigtigst var det selvfølgelig også at jeg var forrest i divisionen. Johan var dog kun et par placeringer bag mig, med en tid ca 8/10 sekund efter.
2. tidtagning blev kørt i tørvejr, og det var dejligt endelig igen at få fart i bilen igen. Glæden varede dog kort idet der på 4. omgang skete et uheld lige efter langsiden, hvor Falcon og Amazon kørte sammen og lavede dobbel gul flagzone midt i idealsporet. Jeg kørte et par omgange efter følgende men indså at det var umuligt at lave en bedre tid med Volvoen holdende med chaufføren siddende inde i bilen, så jeg kørte i pit. Her burde tidtagningen være blevet flaget af, men det undlod løbsledelsen uforståeligt at gøre...
Det resulterede i 2 påkørsler af den holdende Volvo!!
Mere uforståeligt var det at enkelte af konkurrenterne satte deres hurtigste omgangstider under (dobbelt) gul flag??
Og jeg kunne konstatere at efter div. DQ af biler der overhalede i gul zone, så skulle jeg igen starte på en placering som nr 14. Og jeg måtte også erkende at Johan i Frøen denne gang var hurtigere end mig, og skulle starte lige foran på nr 13. under 3/10 hurtigere...

Men flere teams brugte lørdag efter middag på at rette buler ud, og stemningen var en smule ophedet flere steder:-)
Hos TMR var stemningen dog ganske udmærket:-) Bilen kørte godt og vi hyggede os. Morten var med fra Esbjerg, og selvom hverken Frank eller Jakob havde biler der kunne køre, var de begge mødt op som support. Jakob havde som sædvanligt lavet lækker mad, og fredag aften kunne vi mæske os med rigelige mængder andebryst og fantastisk lækker tilbehør. Og naturligvis et enkelt dejligt glas rødvin til...Søndag morgen stod vi op til regnvejr, og det var vel ikke det værste der kunne ske for mig.
Der var ingen tvivl om at det vigtigste var at jeg sikrede mig nok point til den generelle klassesejr i A1. Derudover ville jeg selvfølgelig gerne være den hurtigste A1 bil, men det ville Johan nok gerne forhindre. Men jeg er ret tryg ved det våde føre, kender bilen og dens grænser, så jeg troede på det!
Ved starten har jeg ikke været opmærksom, så jeg kan ikke se lyset fra hvor jeg sidder, så jeg hænger lidt da starten går. Får lavet et par overhalinger, men på vej på bagsiden op mod tændstiften hænger jeg fast bag Edgar Dahlin i MGB, og de forankørende smutter hurtigt fra mig. Jeg bliver nu presset bagfra af Frøen, men efter et par omgange forsvinder han og jeg ser ham ikke igen (det var vist noget med en snurretur eller to). Herefter forsvarer jeg mig mod Volvo Amazone og Lotus Cortina igennem resten af løbet. Jeg ender på en ok 14. plads, men vigtigst, så sikrer jeg mig 20 point og den generelle 1. plads er hjemme.
Herover ses den bagerste del af feltet. det viser meget godt hvor meget 36 biler fylder på startgridden. De forreste biler - og TMR - ses ikke på billedet.
2. heat og målet var klart. Jeg skulle overhale Frøen og Falconen hurtigst muligt, og derefter skulle jeg så langt frem generelt som muligt. Denne gang var jeg lidt mere villig til at tage et par chancer, og starten gik denne gang helt perfekt. Jeg skyder frem midt imellem Falcon og Frø og laver flere overhalinger ned mod første sving. Det regner rimeligt konstant nu og banen er vildt glat. Jeg hænger godt på de forreste Cortinaer hele vejen rundt, men på langsiden får de alligevel lavet et lille hul. I stedet nærmer jeg mig den enlige Lotus Elan, men lige da jeg er ved at være tæt på snurrer han rundt på "tændstiften" og ryger ud i gruset. Presset bagfra kommer denne gang fra en meget stærkt kørende Nikolaj Hansson i MG TC. Imponerende at han kan køre den bil så hurtigt rundt i regnvejr.
Løbet og sæsonen slutter med en rigtig fin generel 9. plads ud af 36 og endnu en klassesejr og 20 point.

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Ser ud til, at i har haft en dejlig herretur.... ;) Der er taget mange gode billeder af godt race.