lørdag den 12. september 2009

En stille tid...

September måned er race fri..
Det gør mig ikke så meget, så blir der tid til lidt afslapning, oprydning og planlægning af den kommende vinters projekter.Jeg har også fået min gade Midget ud at køre for fuld tid. Fik std sæder monteret, og tjekket div ting, og så var vi klar til en tur til Christiansfeld hvor jeg skulle kigge på en MGB. Bilen var for dårlig, men om ikke andet fik jeg en skøn tur ud af det, og 5 trins gearkassen fik virkelig vist sit værd på motorvejen, hvor jeg sagtens kunne holde en afslappet march fart på 120, hvilket ville ha været umuligt i min gamle gade Midget...Og nu har jeg så gang i en forlænget weekend på Sjælland. Igen får Midgeten lov at strække ud, og bortset fra lidt rigeligt olieforbrug og lidt rigelig tørstig mht benzin, så kører det bare. i går havde vi en rigtig dejlig køretur mod Nordsjælland op langs Strandvejen, med stop på Rungsted Havn.Pia og jeg nyder begge en god fiskefrokost, og finder hurtigt de gode steder:-)

En mindre defekt undervejs - en knækket karb fjeder - gjorde at vi slog et smut indenom Peter Mogensen ved Allerød. Peter er altid god for en MG snak, og der er nok at kigge på i hans enorme brugtlager.På vejen hjem måtte jeg lide den tort at løbe tør for benzin!!

Måleren viste 1/4 tank - måske lidt for længe godt nok - så jeg var egentlig overbevist om at der var noget på dunken... Men nej, ved Risø spruttede motoren, og jeg måtte trække ind. Pia måtte trække på sine kontakter, og eks´en måtte ud med en fyldt reservedunk. Tak til Martin for hurtig udrykning og velvillig assistance. Men lidt pinligt var det altså :-(

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Ja en dejlig tur helt sikkert. Ved ikke om det er en forglemmelse eller ej, men også dejligt på Frilandsmuseet......;) selvom Bobbie O ikke kan gå i snor og du derved var i det røde felt et par gange ;) Men som amerikaneren sagde var den mere velopdragen end hans fire børnebørn.... Vidste ikke man gik med børn i snor i USA?