onsdag den 23. september 2009

Igen på tur....

De sidste dage har givet mange gode køreture.

I weekenden var Pia & jeg lørdag en tur i Silkeborg for fremvisning af postbilen. V8´eren holdt for, og igen viste den sig som en fantastisk turbil. Afslappet, men alligevel lynhurtig når det behøves:-)Efter fremvisning af den solide Bronce Yellow MGB, besluttede vi at tage den med til Esbjerg. Vi valgte at køre øst om Silkeborg søerne igennem Ry og de skønne skove syd for Silkeborg. Bl.a. med stop ved en gammel klassisk købmandshandel hvor vi fik os en is og mødte en gammel Morgan og en flok motorcyklister.Inden afgang havde vi selvfølgelig været en tur inde på Torvet i Silkeborg hvor vi nød den skønne efterårssol og en fiskeanretning .
Lørdag aften blev jeg kontaktet vedr. den annonce om en MGB Mk1 jeg har haft i et par steder. Ole ringede fra Als og fortalte, at han måske havde en bil der kunne interessere mig. Vi snakkede lidt, og Pia og jeg besluttede hurtigt at den måtte vi ned og se! Afsted søndag formiddag, denne gang stod postbilen yderst, så den måtte holde for. Det var også et stykke tid siden jeg sidst havde kørt en lang tur i den, og jeg blev bestemt ikke skuffet. Det er en dejlig MGB at køre i, og jeg forstår stadig ikke at den ikke er solgt til den lave pris jeg udbyder den til:-)
Vi ankom til Als, og jeg kunne hurtigt se, at det var lige sådan en bil jeg havde ledt efter til at lave en fin FIA MGB ud af. Jeg synes selvfølgelig den var lidt rigelig dyr, men jeg havde også gjort op med mig selv inden afgang at jeg hellere ville betale lidt ekstra for et godt karosseri, og så slippe for at lave omfattende rust. Det eneste bilen mangler er en o.drive gearkasse og en hardtop. Det må jeg så ud at finde. Til gengæld er den kørende. Og godt kørende. Bremser er lavet og motor og gearkasse kører rigtigt godt. Det er første gang jeg kører med en 3 hovedlejers MGB og 3 syncro gearkasse, men det virkede forbavsende godt i forhold til de lave forventninger jeg havde:-)Vi blev enige om betingelserne for en handel og derefter tog Pia & jeg til Sønderborg og fik fiske buffet på havnen:-)Der er skønt på havnefronten ved Sønderborg slot og broen til fastlandet, og Bobbie O nød også en svømmetur i Alssund.Onsdag eftermiddag var Morten & jeg tilbage på Als for afhentning af den nye MGB. Vi besøgte også Casper & Gert Jørgensen i Vollerup. Der er gang i bilerne på deres matrikel! Godt og hyggeligt værksted! Efter hjemkomst kørte vi B´eren ind over graven til nærmere inspektion, og jeg må sige at det ser godt ud. Det er et rigtigt fint karosseri, som behøver et minimum af pladearbejde for at komme ud at køre igen. Jeg tror Morten og jeg begynder adskillelse i den kommende weekend, herefter har jeg det fulde overblik over hvad der skal laves på bilen inden den er klar til noget mekanisk arbejde...

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Ja det var en dejlig weekend, med masser af godt vejr og frokoster i det fri...... septembers vejr viser sig fra sin bedste side. Glæder mig til, at følge Beren fra "skrot" til racer....