søndag den 27. september 2009

Der sker noget.....

Det har været en begivenhedsrig weekend.

Fredag startede jeg med at afmontere forhjulsophæng på min gade Midget. Jeg har tydeligt kunnet mærke at der var lidt rigeligt slør i bolten til bærearmene, og jeg ønskede at skifte til Polybøsningerne som jeg har købt tidligere. Det blev et større renoveringsarbejde, og i pauserne mellem at den nye maling skulle tørre, så begyndte jeg samling af mit Spridget projekt. Efter jeg har købt den nye MGB, og skal i gang med den, så har jeg ikke plads til Mk ll bilen, og derfor er den nu sat til salg. Det er et nemt projekt, og den helt rigtige bil til 65 klassen. Da jeg fik bilen manglede der en del stumper, men jeg tror nu bilen er 95% komplet. Du kan købe den for 22.000 kr.Søndag var også dagen hvor min trofaste Bronce Yellow MGB skiftede ejer. Bilen er kommet til Hedensted hvor Tina & Thor bor. Du kan sikkert følge Postbilens liv HER!
Jeg håber de får ligeså stor fornøjelse af bilen som jeg har haft de sidste 3 sæsoner.Søndag var også dagen hvor Morten og jeg for alvor gik i gang med den kommende racer. Første job var at skille bilen ad og fjerne alt overflødigt.Bl.a. det meget trætte interiør måtte lade livet, og det var rigtigt spændende at få et kig under tæpper og sæder. Jeg var klar over at der i hæjre side var noget meget træt metal efter vand i bunden og tæring indefra. Et typisk California fænomen...
Heldigvis var det ikke så slemt inde undersæderne, og nu skal jeg lige arbejde lidt mere med at fjerne overfladerusten, og så må vi se om bundpladerne overlever.
Men jeg er stadig meget godt tilfreds med bilen, og det skal nok blive en fin racer. Jeg er dog ikke helt afklaret endnu om hvor langt jeg skal gå i bund - men mon ikke jeg ser lyset på et tidspunkt:-)

Ingen kommentarer: