lørdag den 11. oktober 2008

Motor undervejs..

Har gået rundt og været lidt rastløs det sidste stykke tid. Postbilen er stillet væk for vinteren. Måske lidt tidligt, men jeg mangler pladsen i garagen til mine andre projekter. Min nye bil er ved at være klar til at komme ud og køre. Og så ved jeg godt at der ligger en del jobs og venter på mig. Bl.a. har jeg bestemt at raceren skal skilles ad i vinter og ha en ordentlig tur. Morten kommer på besøg i næste uge, og så begynder vi med at hive motor og gearkasse ud, og så skal skærme og front afmonteres og karosseriet skal rettes helt op igen. Et større projekt, og derfor går jeg allerede igang nu så alting ikke bliver i sidste øjeblik i foråret. En af de ting der står for er at lave et par nye motorer. Næste sæson vil jeg have en komplet renoveret undermotor stående klar hele tiden ligesom der sandsynligvis skal laves en helt frisk i stedet for den der sidder i bilen nu. Det sidste heat på Sturup tog vist livet af den, men det bliver jeg klogere på i næste uge.
I dag har jeg adskilt en af mine muligheder for en ny motor. Og jeg blev heldigvis behageligt overrasket.. Denne motor har ikke kørt mange km, og er tilsyneladende aldrig blevet renoveret med slibninger, for allle mål indeni var standard....Nu skal det hele undersøges nærmere, men jeg tror der er et godt udgangspunkt i denne 1098.

Ingen kommentarer: