tirsdag den 14. oktober 2008

Motor ude - og flere fejl fundet..

Morten er på besøg disse dage, og vi har noget god garage tid. I går fik vi monteret et nyt langbord til montering og aflægning. Helt perfekt.
I dag har vi hevet motoren ud af raceren.
Her er det helt tydeligt hvor frostproppen sprang ud i årets sidste heat...Efter vi fik motoren ud, fik vi den op på arbejdsbordet, og nysgerrigheden var stor...Vi skulle kigge ned i cylindrene.. Da vippetøjet var afmonteret viste der sig en fejl jeg ikke tidligere har set; nemlig en bøjet stødstang. Jeg har på fornemmelsen hvor miseren ligger, det bliver jeg klogere på i morgen. Men det virker som om jeg er billigt sluppet, og har været heldig med at kunne gennemføre lige netop nok for at blive klassificeret i det sidste heat på Sturup. Det var alt det held jeg manglede sidste år, der blev betalt tilbage den søndag:-)Lige inden fyraften fik vi hevet toppen af, og konstaterede rimelige kraftige huller/rivninger i cylinder 4. De andre foringer var der i mod i fin stand. Nu vil nærmere undersøgelser og målinger vise om blokken er til skrotkassen, eller den kan bruges som gademotor med en stor overstørrelse stempel. Morten får i morgen træning i at skille en A-seriemotor ad......

Ingen kommentarer: