lørdag den 27. september 2008

En smuttur til England

Jeg købte jo for et par uger siden en Midget. Tirsdag tog Else og jeg færgen mod Harwich. Jeg har altid godt kunnet li sejlturen. Det er en lidt anden fornemmelse at være på ”passagersiden” frem for da jeg selv arbejdede på DFDS´s skibe og til sidst var røvtræt af det. Vi slappede af og fik noget dejlig mad. Turen skulle gå mod Hatfield, som ligger nord for London. Vi valgte landevejen frem for at tage motorvejen og dermed M25, som indimellem kan være noget af en prøvelse. ¾ af ruten var på vores sædvanlige ”Silverstone” rute, nemlig ad A120. Udmærket vej, som sædvanlig med tæt trafik. Vi ankom i god tid til Hatfield, et par timer før aftalt , og ville kigge lidt på byen , da vi havde snakket lidt om at overnatte der. Efter en tur i midtbyen, og et besøg på en lokal pub, skiftede vi hurtigt mening. Det var ikke verdens hyggeligste by og klientellet var ikke guds bedste børn. Det bekræftede sælger af Midgeten også, og han og konen var også på vej væk derfra. Men bilen var jo det vi var kommet for, og jeg fik kigget på den. Det var klart at der var brugt mange penge på at istandsætte den. Ny kaleche, nye sæder,nye tæpper, nye Minilites og flere nye BMH paneler bl.a. bagskærme og yderpaneler, frontpanel. En hurtig inspektion i motorrummet viste også at der lå en original Midget 1275 motor i stedet for den 1098 som sælger havde annonceret. Umiddelbart ikke noget dårligt bytte i min verdenJ Vi fik kørt en hurtig prøvetur, og jeg kunne hurtigt konstatere at gearkassen kørte uden mislyde, og generelt var den en fornøjelse at køre i. Minusserne var at den er lidt blød i undervognen, og alle paneler og døre sidder ikke snor lige, og svejsningerne er ikke alle af høj standard. Men en fin lille vogn jeg nok skal få noget fornøjelse af.Else og jeg tog herefter kortet frem, og prikkede ud at vi ville køre til Guildford. Vi kendte ikke byen, men der var flere symboler på kortet om gamle monumenter, og det plejer at borge for en hyggelig by. Turen gik ned over M25, og mine fordomme holdt stik; en god del af turen var i langsomtkørende køer. Vi var der til aften, og Guildford var en pæn by, med masser fine forretninger og dejlige huse. Lige den engelske stil vi ka li. Vi fandt overnatning på Chavavel Hotel, fint værelse til £80, og fik lækkert aftensmad på en hyggelig restaurant i midtbyen. På vejen hjem tog vi lige et pubbesøg:-).Torsdag formiddag stod den på strøgtur - 2 par nye jeans – og over middag tog jeg Midgeten ud af Boxerens varerum, og vi havde en fin eftermiddag i høj sol på de smukke lande og biveje i Surrey og Sussex og fik en lækker sen frokost i den lille hyggelig by Shere øst for Guildford.
Fredag morgen gik turen over mod Grays hvor jeg skulle hente en forrude jeg havde købt på Ebay. Vi valgte A25 hele vejen østover i stedet for den mere oplagte M25. Igen tæt trafik, men også igennem mange flere hyggelige landsbyer og landskaber end M25 havde budt på. Grays ligger lige efter Dartford tunnelen. Et trist og kedeligt område med masser af industri. Vi skyndte os videre ad de små biveje mod Harwich. Fik dejlig fisk til frokost på en hyggelig pub i Wixham, og sluttede englandsturen af på Seafronten i Clacton inden vi kørte til Færgen i Harwich. Nu forestår en grundig inspektion af den nye Midget før den bliver klargjort til syn og kørsel i DK.

Ingen kommentarer: