mandag den 22. september 2008

Drama - og spænding til det sidste......

Årets sidste DM afdelinger i 65 klassen blev lidt af en gyser.
Tidtagningen var for mit vedkommende gået fint, men andre havde desværre problemer.
DM favoritten Benny Hall havde problemer i tidtagningen, og måtte hjem lørdag og skifte toppakning.
Efter skift af fjeder og diff har Midgeten kørt fint, og jeg ser med stor spænding frem til nogle gode heats med tætte dueller. 1. heat starter jeg på en 10´er, lige foran Cortina og en Mini. Starten går, og Minien kommer forbi, og jeg har en go kamp i nogle omgange. Jeg kommer forbi, og jeg laver langsomt afstand. Den store opgave bliver at holde Frank Holm i Giulia væk.Det kræver at jeg kører 100% hele heatet igennem. Han har mere fart på, men er startet længere bagud, og han slutter 2 sek efter. Jeg ender på en generel 8. plads og 2 i klassen efter Ginetta. Desværre for Benny Hall har hans reperation ikke virket efter hensigten, han udgår og et DM er nu smuttet væk mellem hænderne på ham. Super ærgerligt for Benny som ellers har kørt en flot sæson. Carsten Warnich overtager DM føringen, og skal nu blive 1 eller 2 i hans klasse i det sidste heat for at vinde DM. Efter Benny Halls exit øjner jeg nu også en chance for metal. Inden de 2 sidste afdelinger var Benny 25 point foran, og det betød at jeg "bare" skulle gennemføre det sidste heat for at gå forbi...
Så alt bliver gennemgået en ekstra gang af Jesper og jeg, og jeg ber for en sjælden gangs skyld til de højere magter om et problemfrit heat.
Jeg starter som nr 12 i det heat der ender med at blive mere spændende end godt er....
Kommer fint fra land, i tæt kamp med Mini og Frank i Giulia. Frank kører foran og Minien kommer bagved. Pludselig overhaler jeg Carsten Warnich som har problemer; Ryger hans DM nu?? Det viser sig at hans ene trækaksel er knækket og han kører 7 omgange med træk på eet hjul. Længe leve spærre diff!! Hans held er at Mark Juelshøj i Mini også får problemer og må stoppe flere gange undervejs. carsten slutter 5 sekunder foran Mark, og sikrer sig DM med 1 points forspring til Christoph Kjærgård i Lotus Elan. Tillykke til begge!
Midgeten kører upåklageligt selvom den ikke bliver sparet, og jeg begynder at føle mig tryg da jeg passerer målstregen med 3 omgang igen. Men det skulle vise sig at være falsk tryghed. På bagsiden af banen siger det "plufp" og frontruden bliver plasket til i kølevand!!! Jeg tænker ødelagt toppakning eller kølerslange, men jeg tænker også at nu kører jeg videre indtil motoren sætter sig!! Det er på de små marginaler om jeg får kørt nok omgange, og jeg er rigtig ærgerlig over uheldet. motoren bliver dårligere og dårligere, og mister også olietryk. Til sidst dør den ca 400 m før mållinien, og jeg må hoppe ud og kigge på de sidste 1½ omgange. Jeg er selv i tvivl til det sidste om det rækker. Svaret kommer da jeg først bliver kaldt op til løbspræmierne , hvor jeg får 1. pladsen foran Ginetta Palle som ikke kører det sidste heat. Senere kommer dagens store højdepunkt hvor jeg for overrakt min DASU bronze medalje for årets samlede DM 3. plads.
Helt klart højdepunktet i min korte racerkarrierre:-)

Slutteligt en stor tak til mine hjælpere i sæsonen: Jesper kjær, Morten Thøgersen, og i 2. halvdel af sæsonen Else:-)
Også en stor tak til Alfadrengene Jacob og Frank for hyggeligt samvær. Vi har efterhånden fået opbygget en fantastisk lejr med højt serviceniveau og endnu højere humør:-)

Også en stor taak til sponsorerne Jydsk Storkøkken Service og Bonnevie MG Import og tak til MontiMatic for lån af telt.

Ingen kommentarer: