tirsdag den 14. august 2007

2. heat på Nürburgring.

Lørdagens løb gjorde det klart at mit 3.9 diff ikke var passende til Nürburgring. Så efter morgenmaden gik vi i gang med stor service på bilen, og skift af diff til et mere passende 4.2
Heldigvis var vores naboers trailer veludstyret med en skruestik som vi fik lov at låne, og dermed kunne vi skifte spærret over i 4.2 diff´et.
Eftersyn af bremser afslørede ingen problemer, de blev udluftet og var klar. Til gengæld var der kommet en del olie ud i motorrummet, men det viste sig heldigvis bare at være en sidedæksel pakning der sad skævt, og den blev hurtigt skiftet. Toppakningen var tilsyneladende stadig hel og tæt, og det var jo opløftende:-)
Alt i alt var vi over middag klar til race, og da vi først skulle køre kl 16.30 var der igen tid til at se de andre danskere i aktion.

En fin AH Sprite i samme heat som TMR
Ca kl. 16 var det tid til oplining. Denne gang var jeg fremme på startplads 30 ud af 47, selvfølgelig udledt af min generelle placering i 1. heat. Bagved var bl.a 2 Cobra, 2 stk Jaguar E-type, en TVR Griffith og en Chevrolet Corvette. Disse var udgået i 1. heat, så jeg vidste at de ville komme ned af langsiden med sådan et rabalder. Jeg havde en forhåbning om at køre fra en Morgan,en Porsche 911 og Giuliettaen som alle tre var placeret lige foran mig på startgridden. Vi havde denne gang en opvarmningsrunde før den rullende start. I opløbssvinget inden langsiden gir alle den fuld gas, og starten er gået. 2/3 nede af langsiden kommer den første Cobra og E-typerne. I nedbremsningen kommer jeg forbi Morganen, men i det samme bliver alt ret uklart!! De hurtiger biler lige foran mig har smidt en af de mange sten op på min forrude, og normalt resulterer dette i et stenslag.

Men der var altså endnu en ting på min bil der ikke var som det skulle være og som jeg selvfølgelig troede det var. Min forrude var altså af hærdet glas, og det er selvfølgelig ikke skide smart at køre rundt med på en racerbil!!
Men det er tilsyneladende gået godt i 30 år, men nu var det slut.-(
Bilen kørte ellers perfekt, differentialet passede tilsyneladende meget bedre, og jeg var meget bedre forberedt på banen. Det var sgu nedtur!! Som det ses her, kan også en Spitfire køre banerace. Denne babyblå model kørte langdistance på Nordslcheife, og den grønne her under kørte i samme klasse som TMR.Jeg lader alle de bagvedkørende komme forbi, og triller langsomt banen rundt og kører ind i pit.
Lige så opstemt jeg var efter 1. heat, ligeså skuffet var jeg efter 2. heat. Men ser man positivt på det, så gik hverken bil, motor eller gearkasse i stykker, og forruden er allerede bestilt hos Bonnevie MG Import , og den bliver monteret i denne uge. Og denne gang bliver det en lamineret forrude! Pokalen fra 1. heat er dog ingen der kan tage fra mig. Den får hæderspladsen på hylden:-)

Ingen kommentarer: