onsdag den 31. maj 2006

Reflektioner over en succesfuld week-end!

Alle de våde ting ting er nu pakket ud, Midgeten har fået et par kærlige dask og er blevet skubbet i garagen igen. Årets 2 første afdelinger af DM i Historisk 65 er overstået med succes!
Når jeg kigger tilbage, ser jeg en kraftig tidsforbedring siden sidste år. Den bedste tid sidste år var 1.08.7. hvor jeg i år til sidst kørte konstant under 1.07.00 og den bedste tid var 1.06.4. Det er en forbedring på 2.3 sekunder!!
Hvor kommer denne superforbedring fra?
Det er vel en kombination af flere ting, men allermest en belønning for alle timerne i garagen i vinters.
Fuldstændig renoveret forundervogn med nye fjedre, bøsninger, bærearme.
30 kg netto lettet fra bilen (det er den hurtige version).
En stivere bil grundet montering af bur?
Nye dæk.
Rullefeltsession der gav et par hk ekstra og en betydelig mere omdrejningsvillig motor.
Når man sådan kigger på de ting ser det jo meget let ud, men jeg ved selv hvor mange timer der er blevet brugt, og heldigvis giver det pote nu. Og det arbejde skulle også gerne sikre en driftsikkerhed igennem hele sæsonen, således at de fleste, helst alle! , løb bliver gennemført, og der dermed kommer point på kontoen.

Men alt andet lige er det jo også sjovere at være med længere fremme i feltet. Ligenu er bilerne foran mig Mini Coopere og Lotus Cortina og en enkelt MGB. Havde nok regnet med at jeg skulle kæmpe med Spitfire, Frøøje, AH 3000 og Jaguar XK 140. men sæsonen er jo ikke ovre endnu og meget kan ske. Jeg håber at Claus i Spitten kan finde noget mere power så vi kan få nogle klassiske Midget/Spitfire dyster ud af det i de næste løb.
En ting er sikkert: Jeg vil køre hvad jeg kan, både på banen, men så sandelig også med forberedelserne i garagen således at jeg er optimal forberedt til hvert løb.


Og opbakningen fra mine sponsorer fejler ihvertfald ikke noget. Steen Rene fra Jysk Storkøkken Service var på plads på Ring Djursland hele weekenden, og jeg tror han også havde en god oplevelse deroppe.
Monti talte jeg med flere gange i løbet af weekenden, så det er rart at vide at de følger med i bestræbelserne efter gode resultater.
Bonnevie har leveret de nye dele som sikrer at jeg kommer godt igennem løbene.

Tak for støtten til alle tre!

1 kommentar:

Anonym sagde ...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»