lørdag den 27. maj 2006

Dag 1 på Ring Djursland

En spændende dag på Ring djursland er nu ovre og vi går til 3. halvleg.
Vi vågnede op til strålende solskin og dejlgt forårsvejr. Tidtagning 1 var kl 10.30 og det var med spænding jeg så frem til dette. Bilen var klar, og det samme var jeg. Den første tidstagning resulterede i en for mig fantastisk tid på 1,06,960, næsten 2 sekunder bedre end min bedste tid sidste år. det gav mig en startplacering som nr 10 i et felt på 25 biler. meget fint:-)

2. tidtagning blev ligeså god og gav en tid på 1.06.913. Meget konstant og en startplacering som nr 11.bilerne foran mig var Lotus Cortina, Elan og den fantastiske Ginetta. så alt i alt en rigtig god tidtagning og over al forventning.

kl 1600 skulle vi så køre det første heat. alt i mens vi liner op til udkørsel, begynder det at regne, ØV:-( Bilen står uden hardtop og de nye dæk står i teltet næde på plænen.
up lining , spændingen stiger! Desværre så meget at jeg ruller 5 cm frem.-:( Starten går, er lige bag rød lotus Cortina, i svinget før pitlangsiden går det galt. Lotus Cortina ført af Oscar Davidsen ryger i barrieren. Smutter lige uden om og har god fart på ned mod trapperne.
Det er glat og meget spændende! Kommer forbi mållinien et par gange før jeg opdager at der er et sort flag, og hva hulen? der står jo 104 nedenunder?? Jeg har tyvstartet og må ind i pitten for en "Stop & Go". Ja det gik jo lige så godt! Må lære hele tiden. Kommer ud igen lige før Claus i Spitfiren, men bag Austin Futura som kører i min klasse. Får overhalet Futuraen, og kommer godt afsted igen. En masse gode dueller og overhalinger, og jeg er godt med igen.
på 6. omgang satser jeg for meget og snurrer rundt for enden af langsiden. Træls. De andre deltagere i A2 er igen forbi , og jeg må på den igen. Et spændende løb resulterer
i at jeg kommer forbi begge og slutter dagen på den 2. plads i dvisionen som jeg havde håbet på inden vi kom. Placering generelt blev nr 14.
Så dagen startede godt, og sluttede trods 2 fejl fra min side med gode point til mesterskabet.
Så nu ser teamet frem mod en spændende dag i morgen. Regn eller ej, spændende bliver det.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»