tirsdag den 6. maj 2014

Klargøring eller afvikling :)

 Den sidste uges tid har bragt lidt af hvert. Vi er jo midt i konfirmationstiden, og søndag var jeg ude og køre en tur ,med en kollegas søn. Vi havde en lille hyggelig tur, og jeg fik en go anledning til at få V8éren poleret. Og en tur med den grove lakpasta og min nye polermaskine gav faktisk et rigtigt fornuftigt resultat:)
 Og for lige at cementere min gode forbindelse til kirken - og ham øverst oppe ;) - så var jeg lørdag ude og hjælpe en af byens præster med at få hans fine MGB startet. Johannes købte sidste år en dejlig rød MG B  og jeg lavede sidste efterår lidt service på den. Men som mange erfarne MG ejere ved, så har flere ting på bilen - her i blandt SU benzinpumper - ikke godt af at stå stille, og det var også tilfældet her. 2 dask på benzinpumpen - de typiske hurtige klik - og B-serie motoren sprang i gang med det samme. Johannes er nu er MG erfaring rigere:) Og kan nu lige overveje om det er tid til en ny benzinpumpe....
Hjemme i MG Shop, så er jeg kommet i gang med en motor til min nye bil som jeg jo købte uden motor. Jeg har haft den svævende lidt i luften et stykke tid, men da ingen umiddelbart var interesseret i selv at bestemme hvilket maskineri der skulle installeres i det fine Mk 2 karosseri, så måtte jeg selv afgøre hvad der var den bedste løsning mht et salg af bilen.
Nu bliver det en heftig fast road/half race motor jeg laver. Den kan bruges både til vej, men selvfølgelig også til MG sport hvis man har de lyster. Bilen har stadig en international vognbog, og en dejlig opgraderet undervogn.
 Der er nu monteret en 288 grader knast, og en 1275 oliepumpe. Alt er gennemgået og mange nye dele er installeret i motoren. Oliepumpen herover havde jeg adskilt, og den var faktisk så fin som ny, og efter rengøring blev den samlet igen. Og billedet viser hvor simpel sådan en oliepumpe faktisk er. 4 dele og 2 skruer! Og alt kan hurtigt tjekkes og måles op, og mange gange kan man sagtens genbruge oliepumpe. Er der mærker på knaster og andre berøringsflader, så er den forholdsvis billig at skifte ud...
 Herover ses det topstykke der var med til bilen. Angiveligt et "Poul Heichendorf" topstykke. Det håber jeg egentligt ikke passer, for arbejdet med topstykket var ikke særligt imponerende, og den pris jeg har set i den medfølgende dokumentation er helt horribel... Nu vil jeg renovere det,  skifte styr, og fjerne noget materiale i udst kanalen og rense resten op, og så skal der nok blive en respektabel topstykke ud af denne 12G295 støbning....
Det der kan retfærdiggøre prisen på topstykket var at dette "Titan Hi Lift Rocker Roller" sæt fulgte med. Det virker imponerende, og med en super finish. Det er naturligvis ikke lovligt på en FIA bil, men det kunne være spændende at montere på min MG Sport bil....
 
Og apropos MG Sport, så har jeg lige præcis i dag bestilt licens. Det var lidt underlig for første gang i mange år at jeg ikke skulle bruge 900 kr på en banelicens, men kunne nøjes med en "Grundlicens"
Det rækker fint til Klubrally og MG sport.
Om det bliver til mere i år er jeg ikke helt sikker på.....

Ingen kommentarer: