onsdag den 9. april 2014

Ferie hygge i værkstedet..

Jeg er så heldig at jeg har lidt feriedage i overskud, og april er så tiden hvor det sidste skal afvikles. Jeg plejer altid at bruge disse ekstra ferie dage til at færdiggøre de forbedringer til raceren  jeg har arbejdet med hele vinteren. Lige  nu står FIA bilen på nøjagtig det samme sted som jeg stillede den da jeg kom hjem fra sidste løb på Ring Djursland i september. Og mine vintertimer i garagen er ikke blevet brugt på den i år. Men jeg har haft en fantastisk vinter i garagen. Masser af timer og hygge.
I går var der et lille afbræk i ferie/arbejdsrutinen. Der var Pubmøde I MG klubben, og vi skulle besøge min kollega Leif, som bor et godt stykke uden for Esbjerg. Leif har et fint og rent værksted - og selvfølgelig nogle rigtigt fine biler.....
Og så var Bøje på besøg, og han havde sin "nye" Marina med. Det er et rigtigt fint job Bøje har lavet med denne sjældne Van. Den eneste lille ting jeg håber han får lavet om, er fælgene. de spiller ikke helt, men heldigvis er denne årgang af Marina, magen til MGB hvad angår PCD, så  personligt håber jeg der kommer et sæt Minilites på bilen i nær fremtid..
 Og hjemme I MG Shop står den på den helt store oprydning. Jeg har gang i mere motor renovering, og jeg ønsker at ha fuldt styr på alle mine motordele. Så nu er midlertidige borde og hylder røget ud, og jeg har etableret nogle vedvarende hylder hvor alt nu er sorteret og lagt på plads....
 I forhold til tidligere er det meget mere skarpt, og jeg håber det er startskuddet til en gennemgribende oprydning og "modernisering" af mit lille værksted. Jeg har mange gode fritidstimer herude, og det betyder rigtigt meget at der er styr på sagerne når grejerne skal samles...
Jeg kommer til at bruge et par dage mere på at få styr på  sagerne, men heldigvis har jeg ferie til efter påske, så den undskyldning har jeg ikke lige nu..
 
Planen er at jeg senere - måske først i næste uge - skal ud og  køre en tur. jeg trænger til noget åben MGB... 
Så jeg regner med en tur østover en gang i næste uge. har bl.a. nogle fælge liggende hos malermesteren, og jeg har et par andre ærinder på Sjælland...

Ingen kommentarer: