onsdag den 23. april 2014

Farvel til den røde raket....

....Den lille røde FIA Midget er ligeså stille fløjet fra reden i dag.
 Jeg har i et stykke tid været i forhandlinger med den nye ejer, og i dag kom han fra Sjælland og hentede den bil som jeg har haft så mange gode oplevelser i igennem de sidste 8-9 år.
 Det var en meget underlig fornemmelse at se den køre væk, men jeg ved at den nye ejer vil bruge bilen til race, og det er den rigtig god til. Jeg ville ikke selv få kørt nok i bilen, og så mente jeg det var bedre at bilen kom videre.
 I stedet har jeg fået mig en bil som jeg tror egner sig bedre som Gade/Fast road Midget. Det er en tidligere banebil , men den er synet og på plader, og noget nemmere at bygge om til en brugbar gadebil end den røde var. Nu skal jeg lige gå lidt rundt om den, og så afgør jeg hvad der skal ske med den. PT er der ingen motor i, så jeg kan i princippet lave den som jeg lyster, med en std 1098, eller en tunet 1275 - eller noget der imellem....
Og den er potentielt til salg i enten den ene eller anden form...
 Lidt dele var der også med, og her i blandt var der noget yderst interessant. Nemlig en ret speciel gearkasse. Jeg er blevet fortalt at det skulle være en "Jack Knight Dog Box" . Er der noget der læser med der kan be- eller afkræfte dette? Den ser i hvert fald lækker ud, og den har ikke kørt mange omdrejninger....
Og der var endnu en gearkasse med. Mærket med Scuderia S (A eller &) M - 03 nogen der kender denne mærkning?
Det ser ud til at være std SCCR gearkasse, og den er interessant nok i sig selv.
Begge kunne være til salg alt efter hvad jeg beslutter mig til med bilen....

Ingen kommentarer: