søndag den 28. oktober 2012

En hyggelig tur er slut...

 Årets første - og nok også sidste - UK tur er slut. Vi har kørt hele turen i Lars Transporter, og den har kørt med undertegnede bag rattet 99 % af tiden og det har været en fornøjelse..
Vi har været gode til at finde listige hyggelige steder...
og fået en enkelt forfriskning og en lille snak med de lokale
 Lars og jeg har hygget os hele vejen, grint meget og fået kigget på nogle brugte bilstumper...
Desværre var ikke alle hjemme som vi besøgte, bl.a. her hos Peter May... 
..naboen fortalte at de var afsted til race, og det havde vi nok også fået at vide hvis vi havde ringet i forvejen....
Om ikke andet var der et par MG´ere og en enkelt P1800 bag hegnet....
Vi har fået masser af dejlig mad - her fantastisk indisk - og læg mærke til at Lars blik er fanget af den smukke mørke servitrice.. som han mente var en mand...... ja, jeg mente altså noget andet, og havde desværre fået den dårlige plads den dag;)
 Som sædvanligt var der specielle biler ved færgen, her var det en nordmand der havde hentet en tre hjulet Morgan...
 Og en dansker var afsted i en Minor Cabrio.....
 
Men generelt betragtet er England ikke så interressant som tidligere mht biler og dele hertil. Ihvertfald ikke til de biler som jeg roder med. Pris niveauet er steget uhyggeligt i de sidste 2 år, og det er lige før jeg vil sige at en Midget og dele til samme er dyrere i England end de er hjemme.  Jeg har altid kunnet finde et projekt eller 2 der var til at få for fornuftige penge, men disse biler er der ikke mere. Og mht delene er det samme sang. De er oppe i et niveau jeg ikke har set før. F.eks Midget gearkasser og differentialer koster mere i en latterlig dårlig forfatning end jeg nogensinde har solgt delene for hvis jeg har haft disse....
 
Men så er det godt vi har haft en hyggelig og afslappende ferie med gode naturoplevelser, dejlig mad og ingen stress....
 
Nu venter der god garagetid forude hvor jeg forhåbentlig kan bruge nogle af de tip jeg også har fået på turen...

Ingen kommentarer: