fredag den 2. november 2012

Efterårets sysler er i gang...

 Og en af de vigtigste - og første - opgaver der stod og ventede efter min Uk tur, var min Rover Vitesse. Inden jeg forlod Danmark blev bilen hængt op på liften, og her tørrede den godt ud mens Lars og jeg hyggede i England. Morten passede hus og hund i Esbjerg, og jeg tror Morten er ganske godt tilpas med at gøre Esbjergs gader  usikker i Transitten, så der var ro i garagen i de dage...
 Straks efter hjemkomsten skulle jeg i gang med rengøring og undervognsbehandlig af det fine SD1 karrosseri. Vitessen har tydeligvis fået undervognsbehandling tidligt i sit knap 30 årige liv, og det har gjort bilen godt. men det er også tydeligt at se at bilen har haft en ejer der har været glad for bilen og - sandsynligvis - har haft midlerne til den renovering som den har fået  for ca 5 år siden. Nu var det tid igen til nogen efterbehandling, hvis vi bare skal ha en rimelig chance for at holde karosseriet frisk de næste 6-8 år, især hvis jeg vælger at bruge den i vintertiden...
Det nåede jeg så i dagene efter hjemkomsten, for jeg havde også en deadline, vi skulle nemlig holde MG Sport udvalgsmøde torsdag aften i Vejle, hos min racekollega og MGCC DK formand - Ole Aaen. Og da Futuraen med sin originale 948 motor endnu ikke egner sig til en motorvejstur, var det oplagt at Vitessen var valget. Det er jo næsten sådan en tur bilen er skabt til! Der er ingen tvivl om at lande og motorvej er Vitessens stærkeste områder, og jeg kan med ro i sindet sige at det er den bedste bil til det job jeg nogensinde har haft. Den er en krydser, en limo, en luksusraket, en rigtig dejlig bil og jeg tror på den i mange år fremover....
Og til de der mistænker den for at være dyr at køre i mht fuel, så kan jeg helt ærligt sige at hvergang jeg sætter mig ind i bilen så overskygger glæden fuldstændig den latterlige bekymring om økonomi. Og når jeg så kommer ud på gaden er det kun lyden af den lækre v8 motor jeg med glæde tænker på.
 
Så sagen er klar! 
Hos Ole var det som altid et overflødighedshorn af gamle biler og motorcykler. Og så afspejler Ole´s profession selvfølgelig også nogle muligheder for at profilere sine hobbies og sit firma på samme tid.
Bl.a. har Ole fremstillet nogle rigtig flotte plakater i forskellige materialer af hans køretøjer i forskellige løbssituationer. Rigtigt dejligt at se....
Og som de MG entusiaster vi alle er så skulle der selvfølgelig også kigges lidt på Oles 2 fine biler. Raceren kender jeg jo rigtigt godt og MGA´en er også værd at kigge på....
 
Og udover det, så fik vi diskuteret MG Sport på kryds og tværs. Både den forgangne sæson, og også den nye, der venter i det nye år. Vi har nogle spændende udfordringer og der er også nye tanker i en alternativ spændende retning at forholde sig til....
 
Jo, efteråret er godt i gang:)

Ingen kommentarer: