søndag den 14. oktober 2012

Mesterskabet er i hus:)

MG Car Club Denmarks MG Sport mesterskab blev afsluttet i RaceHall Århus lørdag. 
Det var årets 5. afdeling af mesterskabet, og 15 MG´ere var mødt op for at deltage på denne superfine gokartbane, som siges at være Danmarks største. 10 min kval, som mest gik ud på at lære banen at kende. Det er en lang bane og jeg tror der skal køres på den nogle flere gange før det bliver rigtigt godt. Men vigtigst, det var sjovt og fornøjeligt og jeg kvalede ind på en startposition som nr 4. Kravet til mig var klart; jeg skulle mindst blive nr 6 i Gokart konkurrencen, så ville det forspring jeg havde opbygget i de foregående afdelinger stadig holde selvom nr 2 Bruno Skårup skulle vinde gokartkonkurrencen. Jeg kunne også bare satse på at holde Bruno bag mig, så var sagen klar....
 Selve løbet er tæt omkring min position hele vejen igennem. Jeg havde video på hjelmen, og denne film kan ses her: Video MG Sport Gokart.

Peter E. Christensen er en suveræn vinder af løbet, og jeg selv slutter som en tilfredsstillende nr 3 efter at have haft pos 5-4-3 igennem løbet. Det medfører en tur på podiet i RaceHall, og ikke mindst....
 ...så er det rigeligt til at sikre mig MG Sport mesterskabet for 2012. En utrolig go fornemmelse, og resultatet af det arbejde jeg lavede i vinter med ny motor og div. andre opgraderinger.
 Tak til Søren Wivel og Bruno Skårup og alle de andre MG Sport deltagere for hyggeligt samvær og god konkurrence i gennem sæsonen. Det har været nogle utrolig hyggelige og afslappende arrangementer vi har haft, og noget jeg sætter utrolig stor pris på. Vi har haft over 30 MGCC medlemmer ude at køre og omkring 10 biler fra DTAK, så vi har set mange forskellige biler og personer sæsonen igennem....
Og så var jeg lige en kort tur forbi Claus Ebberfeld og hans hyggelige kontorfællesskab "Vaerksted". Claus er altid god for en historie, og så fik jeg set hans lokaliteter og taget et billede....

Min dejlige Grå Midget præsterede som altid godt og stabilt, og jeg havde en skøn åben efterårstur både ud og hjem. Nok en af de sidste lange åbne ture denne sæson da køresæsonen lakker mod enden. Heldigvis har jeg jo helårsforsikring på mine biler, og så længe der ikke er salt på vejene er alle biler i princip stadig i drift:)

Ingen kommentarer: