mandag den 17. september 2012

MG Sport på Mors..

 I lørdags var jeg en tur på Mors. 4. afdeling af MG Sport mesterskabet blev kørt på Køreteknisk anlæg i Nykøbing. En bane vi har brugt tidligere i MG klubben, både til MG Sport men også til lette manøvretests til klubbens hygge mesterskabsløb.
 Straks fra ankomst blev tonen for dagen lagt. Jens Konrad fra DTAK - som også deltog ved Sprintet i Silkeborg, hvor jeg var i halmen - var forberedt hjemmefra, og hans bærepose med halm blev smidt ud foran min bil da den var kommet ned af traileren. Alle fik sig et grin, også mig;) og hvis meningen var at stuntet skulle psyke mig gik det ikke så godt;)
 Desværre var vi denne gang ikke så mange deltagere som normalt. Sølle 6 MG biler og 5 Triumphs var mødt op. Det var yderst skuffende at der ikke var mødt flere fra vores klub op. De tidligere afdelinger har der været helt op til 21 MG biler, så jeg undrer mig selvfølgelig over hvad der gør at man ikke kører til Mors og kører med. Der er jo trods alt ikke længere til Sønderjylland til Mors end der er fra Mors til Sønderjylland....
 Men bl.a. SAW Nielsen var kommet fra Hjørring og havde en dejlig dag i hans MGB.
 Og Jens Konrad forsøgte også det bedste hans Spitfire/GT6 kunne. Desværre havde de fleste Triumphs i dag tilsyneladende den samme sygdom: De gik kun på 5 ud af 6 cylindre...
 Mads Nygård var heller ikke så skarp som han plejer at være
 Bruno var - udover at være  medarrangør - også en af de hurtigste på dagen. Hans MG BV8 går altså rigtigt godt, og han kunne sagtens ha været dagens vinder...
 .. Og han er pt den førende i MG Sport mesterskabet. En anden der bejler der er Uffe Madsen i hans fine MGB, ejet nu igennem 35 år. Uffe var jo ham der købte mit MGB FIA projekt. Den bil er efter al sandsynlighed klar til sæsonen 2013...
 Og så var der Søren Wivel I Frøøjen, som sammen med Lars Iversen var mine direkte konkurrenter i Midget klassen. Det var fedt at Søren og Lars som de eneste sønderjyde var dukket op for at hygge sig med vi andre. Søren godtnok "kun" fra Århus;) Og begge gir den max gas, Lars bil lyder og kører efterhånden rigtig fint, og med lidt forbedringer på undervogn og sikkerhed er Søren også med helt fremme næste år...
Det var en super dag på Mors, og slutresultatet for TMR blev en klassesejr, og hurtigst generelt, og vigtigst: 100 point til mesterskabet. Jeg har nu vundet 3 ud af 4 afdelinger, og da kun 4 afdelinger tæller til mesterskabet, så mangler jeg pt 55  point før årets MG Sport mesterskab havner hos TMR. Det afgøres midt i oktober måned i RaceHall Århus. Jeg håber der kommer rigtig mange til race den 13. okober i Århus.

Se tider her: Resultat MG Mors.

Og mesterskabsstilling her: MG Sport mesterskab 2012

Ingen kommentarer: