søndag den 2. september 2012

DM løb på JR..

 Så er sæsonens 7. og 8. DM afdelinger så småt gået i gang. Vi ankom på JR fredag, og vi havde som sædvanlig en hyggelig aften, denne gang i selskab med Bjarne Rother og hans kæreste som havde lejet en hytte på campingpladsen ved siden af banen. Dejlig mad og et godt glas rødvin er jo altid svært at sige nej til. Bjarne er med denne weekend for at snuse lidt til miljøet og forberede en artikel til MGCC DK´s klubblad.
 Lørdag kørte vi den første tidtagning, og jeg følte egentlig at bilen spillede som den skulle og jeg kørte nogle ganske fornuftige linier. Stor var min skuffelse da jeg kom ud og så mine tider: 1.30.1 var næsten 2 sekunder langsommere end min hurtigste tid som blev sat for 2 år siden. Lidt bedre blev det dog da jeg så at jeg var placeret 9´er på startgridden - 3´er i klassen - og alle de andre klagede også over langsommere tider end tidligere. Vi er denne gang hele 10 biler i division 65-2 , så der er kamp om pointene, og jeg har hele tiden sagt at målet var to top 3 placeringer i heatet, så jeg er godt på vej. Men igen denne gang er vi 6 stk 65-2 biler lige i rap på startgridden, og der bliver trængsel i de første sving for man kan mærke på konkurrenterne at de er tændte. Lad os håbe at alle bevarer roen i eftermiddag;)
Jeg kunne dog ikke sidde overhørig at jeg manglede de 2 sekunder, så straks efter tidtagningen gik Jesper og jeg i gang med et par justeringer, bl.a. skiftede jeg krængningsstabilisatoren, der kommer mere luft i hjulene, og så har jeg lettet bilen for 7 kg i forhold til 1. tidtagning...
Ku jeg komme en placering længere frem i divisionen ville det ikke gøre noget...

TMR er tændt og klar til en hektisk søndag på Jyllands Ringen med 1 tidtagning og 2 heats. Det bliver spændende, og jeg håber der kommer mange mennesker og kigger:)

Ingen kommentarer: