tirsdag den 17. juli 2012

Futte 2....

Allerede da jeg sagde ja til at sælge min tidligere Austin Futura var jeg noget lunken over at skille mig af med den fine bil, og ærgrelsen blev ikke mindre efter jeg havde færdiggjort opgraderingerne og fået bilen synet. Den lille bil kørte bare rigtigt godt, og jeg besluttede dengang, at jeg skulle have en igen. Og jeg har gået længe og holdt øje, og endelig for en måneds tid siden dukkede der noget spændende op.
Der er så mange fine detaljer og historie ved denne bil...
Jeg fik tilsendt billeder af undervognen  og interiør. Jeg kunne godt se at den var 50 år gammel, men det så meget fornuftigt ud det hele.

....De superfede originale BMC mærkater...

...interiøret tilstand og udseende er lige i øjet - ihvertfald mit øje....

.....Dørsiderne matcher sæder m.m.....Og er i fornuftig stand...
Men det var spændende at skulle se den nye første gang. Vi ved jo alle at billeder er taknemmelige, men jeg blev heldigvis positivt overrasket. Min gamle Futte var fin i karosseriet, men den her er faktisk mindst lige så god, hvis ikke bedre. Lakken er lidt træt, men det er ikke det store problem for mig. Det er vigtigere at metallet er sundt. Den kører også ganske fornuftigt med den originale motor og gearkasse – sidstnævnte går i øvrigt forbavsende godt og lydsvagt, så den ville sagtens kunne yde god service i en anden  bil hvis jeg vælger at opgradere til en Midget Ribcase box. Og det er ikke umuligt at jeg laver lidt forbedringer. 948 motoren er generelt lidt sløv, og da jeg gerne vil ha en 3.9 eller 3.7 diff i bagtøjet fordrer det nok en 1098 eller 1275 motor. Vi får se. Nu vil jeg i første omgang ha synet bilen så den ka komme ud og køre.
...Klassiske kontakter og greb...
Men jeg er svært godt tilfreds med at ha en Austin A40 Futura i garagen igen, og at denne er den mere sjældne Countryman gør bare det hele endnu bedre. Jeg tror denne bil er en keeperJ
..Og lidt tidsoriginale reservedele... Gad vide om den fine rem stadig ka bruges...

3 kommentarer:

Morten Haastrup sagde ...

Den er lækker Palle! Tillykke med "Futte 2".

Skal den have samme upgrades ?

TMR sagde ...

Tak Morten!
Den får sandsynligvis de samme opgraderinger + lidt ekstra goodies.... denne her skal jeg jo beholde:)

Anonym sagde ...

Hej Palle

Til lykke med vognen - mener at kunne huske at du havde en A40, sådan kan det godt blive, at man ikke vil af med et køretøj - jeg kender det