tirsdag den 15. maj 2012

En rigtig go dag på Fyn....

...  Og overskriften hentyder ikke kun til det resultatmæssige, men også stemningen, hyggen og prøverne på Ellested KTI var helt i top.
30 biler havde besluttet sig til at deltage i årets 1. afdeling af MG Sport mesterskabet. Det var dejligt for os i MG Sport udvalget at se så mange deltagere. Og heldigvis var der alle typer biler. Masser af std MGB og Midgets, lettere tunede biler og de mere hårdt pumpede udgaver, og sågar flere deciderede banebiler. Alle sammen selvfølgelig indregistrerede eller rallysynet, som er et af kravene for at stille op.

Spridget drengene Casper og Søren..


Iversen - som til dagens anledning måtte køre i GTV8 da racerMidgeten endnu ikke er helt på skinner..
Jeg selv var jo i brandbil og Midget lavet til formålet, og det var første gang jeg skulle ud og teste for alvor. Men jeg var fortrøstningsfuld i det motoren jo var testet på rullefelt - 2 gange ;) - og undervognen var den samme som sidste år. Så nu var det "bare" et spørgsmål om jeg kunne styre bil og de ekstra hk, som jo var ved nogle helt andre omdrejninger end dem jeg kørte sidste år....
Arrangementet er delt ind i 3 klasser, og jeg kører i den "lille", dvs alle biler med motorer under 1500 ccm. Og det er naturligvis mest Midgets, men også Jørn Rasmussens Mini, og Mads Nygårds Lotus 7 med 1380 A-serie motor. En hidsig sag, som var den oplagte vinder af klassen.. Men som så heller ikke deltager i vores MG Sport klubmesterskab, da den jo af gode grunde ikke rigtigt kan kaldes en MG .....
..Men også Thor Flade er en seriøs kandidat til mesterskabet. Han har en rigtig fin bil som han kender godt og har kørt HC med i nogle år.
Og så ham vi alle skulle slå: Den forsvarende MG Sport mester Casper Jørgensen....

Efter tk. kontrol og førermøde starter dagen med slalom og "1/4" mile. Det bliver afviklet lige efter hinanden og kører rigtigt fint. første runde af slalom kører jeg fejl bane, men det er ikke der den hurtigste tid kommer normalt, så det tar jeg helt roligt. Men der kommer fra starten pres på fra Caspers side, da han normalt er rigtigt god til denne disciplin. Vi er nede på 1/10 sekund margener, og det er meget tæt til slut, hvor Mads er 1 , jeg selv nr 2 og Casper og Thor lige efter..
Ligeud strækningen er også tæt, men igen med Mads som etter, og jeg som 2´er. Jeg har ikke set den endelige resultatliste endnu, så detaljerne må vente...

Og så kommer vi til rundbanen, hvor bilen og fører virkelig bliver udfordret. Der er knald på hele vejen rundt, med nogle udfordrende chikaner. En virkelig hurtig "højre-ligeud-venstre" chikane hvor man skal igennem et par gange før den sidder 100% i skabet, og så en snæver "højre-venstre" chikane hvor man skal helt ned i fart. Min første tid er rimelig skarp, og der er vist kun en enkelt der kommer under den, men på 2. gennemkørsel sætter jeg tingene på plads, og kører dagens generelt hurtigste tid, som er 2 sekunder hurtigere end 2. bedste tid, som er Jesper Buk i hans voldsomt potente MGBV8.
3. gennemkørsel ender i udsættere som jeg skal hjem og undersøge nærmere. Jeg tror desværre det var en fejl 40 fra min side i det benzin niveauet nok kunne ha været lidt højere i tanken. Heldigvis rækkede de to ture til en prøvesejr, og det gav mig en samlet 2 plads i klassen under 1500ccm, men mere vigtig, så har jeg 3 prøvesejre i MG Sport mesterskabet, og det rækker til en generel sejr og dermed 100 point til mesterskabet.
Det var en rigtig go dag på mange måder....
De glade vindere fra Ellested KTI -  med præmier fra bl.a. Bonnevie MG Import

Ingen kommentarer: