søndag den 18. september 2011

Der sker stadig en smule......

 Ind i mellem er vejret så fornuftigt at jeg kan trille en dejlig tur i en af mine biler... En sådan dag var det da jeg tog ovenstående billede ude ved de 4 hvide mænd i Sædding....
I går modtog jeg en længe ventet pakke fra England.. Min nye V8 karburator:-) Edelbrock/Weber 1404 500cfm. Den glæder jeg mig meget til at få monteret på den blå MG B. Ikke fordi jeg har været utilfreds med Holley karburatoren som flere mener er den der giver den bedste ydelse, men nu vil jeg prøve Weberen, som er ny og har 2 forskellige størrelse porte. Den skulle både kunne køre økonomisk og være rigtig go på toppen...Vi får se....
 Og i dag er min røde Midget blevet hentet af en gammel bekendt som vil med ud at lege med MG Sport. Det bliver rigtigt fint og jeg tror at der er flere der ser det lys og kommer ud og kører sammen med os skøre i M`G Sport hvor vi virkelig hygger og gir den gas;-)
 Og så fandt jeg også grunden til at oven nævnte bil havde en grim lyd på vejen hjem. Jeg troede selv at det  var en stempelpind eller  lignende, men det viste sig at lyden kom fra en meget brændt udst. ventil/sæde. Ca. en trediedel af sædet var væk, og det har givet en lyd der mindede en del om bankelyde. Blev selv noget overrasket da jeg ikke fandt nogle slidte/ødelagte dele inden i motoren...
 Krumtap og knast så ganske fornuftige ud....
Det gjorde karrosseriet på den grønne Midget jeg købte på Sjælland til gengæld ikke!!!! Hvis man har lyst til at se hvor en Midget kan ruste, så kan jeg fremvise mange fine billeder....

Ingen kommentarer: