søndag den 21. november 2010

Futte på liften......

 Så er jeg hjemme igen efter en dejlig weekend på Sjælland. Og jeg har denne gang en ny følgesvend med hjem. "Futte" - som jeg har døbt min nye bil - er en rimelig original Austin Futura Mk II registreret første gang i 1962. Det er en af de første Mk II modeller født med en 948 motor.
 Jeg har nu kørt de første omgange i mit nærkvarter, og det er helt klart at der skal skrues nogle skruer inden bilen er klar til at blive fremstillet for synsmanden. Koblingen er ikke helt skarp, så motor og gearkasse må ud, og bliver så samtidigt opgraderet til noget brugbart og nyrenoveret. Undervognen bliver frisket op, og på nogle områder opgraderet. Nye bøsninger er et must, og kingpins føles slidte, så disse skal også skiftes....
Mange af de mekaniske dele har jeg heldigvis på lager, i det Midget har arvet mange af sine undervogns og motordele fra A30/40 modellerne. Og som bonus var der en hel ekstra A40 - minus karrosseri - med i handlen. Og det betyder at jeg nu har de fleste af de specialdele som sidder på en A40. Bl.a. er der et ekstra bagtøj, en køler, 2 døre, bagklap, kardan, for og bagrude og mange andre store og små ting.....

1 kommentar:

jensby sagde ...

Hej Palle

Herlig med sådan en Futura, har en kammerat som har haft sådan een i en del år efterhånden og den vækker jo behørig opsigt i byen.