tirsdag den 7. september 2010

Race 1 på JR GP Danmark...

Lørdag eftermiddag var der begyndt at komme godt med mennesker på JR. Mange MG kammerater var forbi for at hilse på, og det er altid fedt når man kører rundt at man fornemmer at der folk på lægterne..
Sidst på eftermiddagen var vi klar i ryttergården.
Bl.a. Ole Aaen - også i Midget - som kører i samme division. Vi ses her under uplining på gridden. Dagens 1. startplacering var nr 11...
Da starten går  får jeg en ganske fornuftig start. Mini´en foran mig laver en "lille" tyvstart, og bremser lige i det lysene går ud, og mister moment og jeg kan gå forbi inden første sving, Heftig trafik , men fornuftig kørsel rundt i de første sving betyder at jeg avancerer en del pladser, og jeg er således lige bag Fritz i Corvette og Mark i Mini da der i hesteskoen opstår tumult og 2 Lotus Cortinaer foran påkører hinanden og begge må udgå. Vi kommer lige efter og må helt ud i yderbanen for at undgå påkørsel, men heldigvis kommer de resterende helskindet forbi, omend en del chaufførrer mister placeringer...
Det medfører selvfølgelig en Safety Car periode hvor Roar Eriksen i MGB desværre får indhentet det hul jeg ellers havde fået lavet til ham.
Da vi igen blir sluppet fri blir det indledningen til et superfedt race mellem Fritz , Roar og undertegende...
Fritz trækker helt vildt fra på langsiden, mens jeg haler snøren ind igen på "bagsiden" og især i hesteskoen og ved indgangen til det nye banestykke. Men en Corvette er meget svær at komme udenom i en Midget, og jeg blir meget langsom i svingene, og så trækker Corvetten fra på langsiden.
Det betyder at MGB´en kommer helt op tæt på mig, og det samme scenarie udspiller sig igen: Får en lille smule luft på bagsiden, og blir hentet på langsiden. Vi har nogle super tætte dueller, og vi bytter lidt maling ovre på det nye stykke da jeg overhaler Roar efter han tidligere er gået forbi.
En rigtig go og fair dyst, hvor Midgetens manglende kræfter på langsiden desværre blir udslagsgivende..
Det vigtigste er selvfølgelig at mine divisionkolleger/konkurrenter er bagved:-)
Herover ses Johan I Sprite med Carsten Warnich i Mini bagved som nr 11 og 12 - og jeg endte selv 1. heat på en super fin generel 9. plads og som 2´er i divisionen.....

Jeg havde selv en del sjov ud af kampene med Fritz & Roar, men man må også sige at de to havde heftig indbyrdes fights som jeg kunne følge på første parket...
Det kom der bl.a. ovenstående ud af. Roar havde tilsvarende på hans højre bagskærm..
Som man kan se kunne vi alle 3 hygge os efter et godt og tæt race, og vi var alle lige gode venner efterfølgende..
Det kunne man ikke ligefrem sige var tilfældet overalt i 65 klassens ryttergård. Der bliver kørt tæt race, og det gir indimellem nogle knubs og buler, og der skal ikke meget til før disse opstår. Jeg synes dog der er blevet lidt for meget tudefjæs her på det sidste over div."raceincidents". Det er træls med buler & skader, men jeg tror i min vildeste fantasi ikke på der er nogen der gør noget med vilje. Der er kommet en del meget fine Lotus Cortinaer de sidste sæsoner, og flere af dem begynder at få så megen fart på at de kommer i top 10, og der bliver altså gået lidt mere til stålet i den forreste del af feltet, og det tror jeg desværre man må leve med. Jeg håber inderligt at vores deltagere bevarer det gode humør, kommer med nogle rimeligt fine biler og kører race på den rigtige side af grænserne....
 
En af dem der måtte lide den tort at skubbe den defekte bil igennem ryttergården var min gode ven Luffe Jensen, som oplevede mekanisk defekt efter et lille sammenstød og en utæt oliekøler. Herluf kom stærkt igen om søndagen efter en lang dags arbejde....

De meget fine billeder er igen skudt af Pia Knigge :-)

1 kommentar:

Knigge sagde ...

Mange gode billeder af godt og tæt race ;)Måske du skulle sætte dato på.... det er jo ikke alle der læser din blog der ved hvornår racet løb af stablen..... Dejlige billeder og en god weekend.