søndag den 12. september 2010

Nyt & gammelt, udskiftning - og en enkelt møgbule.....

Ovenstående er både ny og gammel.  En gammel Minilite fælge som jeg ødelagde til CHGP i 2008 er nu min nye slangeholder på mit nymalede hus.
Ovenover slangeholderen ses i øvrigt mit personlige navneskilt lavet i glas af min svigerinde Dorte - læg mærke til Midgeten brændt i glasset....
Og i går aftes afmonterede jeg motor og gearkasse fra raceren, med henblik på udskiftning af gearkassen som har virket meget træt igennem hele sæsonen  med mere og mere hylen fra lejerne. Den har ellers gjort det godt igennem flere sæsoner, men jeg vil hellere ta den ud for overhaling inden den eksploderer og blir helt kaput.... 
Det er efterhånden så lang tid siden jeg sidst har afmonteret racermotoren at jeg næsten havde glemt rutinen. Der var et par år hvor sættet nærmest var ude hver 2. gang jeg kørte. Godt vi er ovre den tid....
Det gik dog hurtigt og nemt, og her til morgen hoppede jeg på igen, og motor og nyoverhalet gerakasse er nu monteret og prøvekørt. Så megen prøvekørsel det nu kan blive til rundt i det gamle kvarter....
Resten af dagen gik med oprydning af værksted og arbejdsbord. Nu er der plads igen, og arbejdsbordet er rent og klar til adskillelse af gearkasse..

Bulen - ja den lader vi hvile nu......

Ingen kommentarer: