søndag den 1. november 2009

En rigtig god dag på Sjælland...

Og det var en go dag af flere grunde. Selvfølgelig fordi jeg vågnede op til morgenmad sammen med Pia:-)
Og så havde jeg en rigtig go dag sammen med MGCC Danish Center og deres sportssektion på Albertslund Gokartbane.
Der var mødetid kl 9.30, og jeg var noget spændt på hvordan det ville gå. Det var der ingen grund til, viste det sig hurtigt....
Jeg blev godt modtaget af formand Lars Thousig og Helje Sørensen som jeg tidligere har mødt ved MGCC DK arrangementer. Og generelt vil jeg sige at alle tog meget afslappet på tingene. Trods den iskolde vind var der dagen igennem et godt humør, og alle var meget interesseret i at snakke. Det viste sig også at flere havde jeg tidligere talt i telefon med vedr. forskellige ting. Race, tuning, salg og alm. MG snak. Dejligt var det også at konstatere at mange kendte denne blog og mine skriverier. Fedt at i også læser med på den anden side:-)
Efter en kort orientering fra Løbsledere Rudolf og Bent, var det tid til race. Det var en meget snæver bane, faktisk kørte de fleste strækningen kun i 1. og 2. gear!! Men det betød også at jeg ikke ville mærke så meget til mine manglende Hk. Selvom min Midget er velkørende, så er det altså en std motor, og sådan en har begrænsninger i omdrejningsvillighed og moment. Heldigvis har jeg arbejdet en del med undervognen, og det gav også bonus idag.Selvom vi aldrig så et samlet skema med alle tider, så fornemmede jeg, at jeg lå i den gode ende. Bortset fra den første gennemkørsel, hvor jeg kiksede nedbremsning i stopfeltet, så gav alle gennemkørsler stabile ens tider, og jeg følte det gik så godt som jeg kunne præstere.Mine direkte konkurrenter var 2 Midgets. Denne let modificerede 1275 med glasfiberfront og ny fælge.Og så denne - knap så let modificeret:-) - en gammel banebil fra den gode tid da der var MG race på Ring Djursland. Efter sigende har bilen stået stille i 20 år og kommet på "banerne" i år. Det var en sand raket. 1380 racemotor, Ford bagtøj , semi slicks og meget brede hjul:-)Det var en rigtig hurtig Midget. Det der gjorde at jeg ikke var så langt bagefter til sidst, var nok at bilen var en ren banebil, og derfor kunne motoren ikke rigtig bestille noget under 4000 O/min, og den kørte sidelæns meget af tiden. Tydeligt at se at den kørte med spær, der var virkelig fart ud af svingene, hvor jeg selv døjede med hjulspin på inderhjulet - på trods af få hk, men de fleste sving var virkelig snævre...Men hvor var det fedt at se 14 biler til en manøvreprøve i november måned. og mange modeller var representeret. MGC, MGB,MGA, Midget og en enkelt T-type. Kunne vi lægge arrangementer fra DC og MGCC DK sammen, så kunne vi måske komme op over 20 MG biler til et klubarrangement. Der er noget at arbejde videre med for MG Sport....
Mit slutresultat var en 2. plads i klassen. Rigtig fint, og vigtigst så var det en rigtig hyggelig dag sammen med m eget hyggelige mennesker. Og det er nok ikke sidste gang jeg deltager i et arrangement i MGCC DC.

2 kommentarer:

Anders Bisgaard Nielsen sagde ...

Hej Palle,
Tak for fin racing i dag. Her kommer lige et par video indtryk ...

Palle i sin MG Midget 1275cc
http://www.youtube.com/watch?v=esT4Ep0TyVw

Bjørn i sin race Midget 1380cc:
http://www.youtube.com/watch?v=MQqsRdv4KLY

Anders Bisgaard i sin MGB:
http://www.youtube.com/watch?v=esT4Ep0TyVw

MVH
Anders Bisgaard

TMR sagde ...

Anders. Tak for sidst - En rigtig fin dag:-)
Og rigtig fine videoer.
Det er sådan det skal være.....
Palle