søndag den 22. marts 2009

Fremskridt på 2 fronter....

Den ene front sidder på raceren:Herover har den fået en tynd gang primer, og herunder ses det færdige Tartan røde resultat:Den anden front er Anders Midget:Efter en god skrue dag i går hvor Anders var her hele dagen, og vi fik monteret en del på bilen og fixet en masse småting, så skulle jeg i dag montere de sidste ting før jeg kunne starte motoren op for første gang siden sidste efterår og efter renoveringen. En ladning af batteriet og jeg var klar. Drejer nøglen, få omgange og motoren springer i gang... Olietryk - Tjek! Lækager - Tjek! Mærkelige lyde - Tjek! Justering af tænding - Tjek! En karburator hænger lidt, mens ellers alt ok. Fedt nok:-) Motoren spinner og alt ser ud til at virke, så nu kan jeg justere og samle videre...
Og så var det også tid til mere maling på raceren. Har i de ledige timer gået og klargjort kabinen til maling, og i dag var vejret ok, og jeg havde - efter heftige overvejelser - bestemt mig til at bevare mine tekniske kontrol godkendelser fra bilens lange racerliv. Da der ikke findes mange "originale" historiske racere mener jeg det er en vigtig del af min bils historie at disse mærker sidder hvor de gør. De ældste er næsten 30 år gamle, og nu er de skåret til - dækket med maler tape og lakeret over.Afsløring af det første "Besiktningsbevis" fra Velodromloppet,Og her ses det færdige resultat. Synes selv det blev godt:-)Og i princippet er jeg nu klar til at montere alt i kabinen, stol brandslukker og instrumentbord, samt selvfølgelig kan jeg også få monteret motorrummet. Så jeg må vel hellere få samlet mig en motor....

Ingen kommentarer: