tirsdag den 27. januar 2009

Mere gammelt jern - og gode nyheder....

Og så vender gejsten forhåbentligt tilbage:-)

Vi har haft en lille ting kørende vedrørende vores fælge på Midget racerne. I homologeringsattesten er der anført 13 x 5" fælge. Bagerst i attesten er der anført en alternativ, mindre størrelse, og det har givet anledning til lidt uro. I dag har vi fået meddelelse fra HU/DASU at FIA har godkendt 13 x 5" Minilite til en MG Midget. Jeg må indrømme, at var resultatet blevet at jeg skulel køre på en mindre fælge, ville jeg ikke været kommet ud at køre mere herhjemme. Den eneste fælge fra perioden der kan fåes er en elendig uforsvarlig 3.5" stålfælge, som er set knække flere gange. Da jeg fik lavet min HTP i 2005 skrev jeg at jeg havde Minilites monteret på bilen, og det blev den godkendt med, og jeg har også hele tiden slået på, at når FIA havde godkendt min HTP måtte de også have godkendt mine Minilites. Og sådan blev det heldigvis.
Nu kan jeg igen lægge fuld energi i at få lavet det sidste pladearbejde på raceren så den kan blive malet og samlet, klar til forårets tests og løb.
I aften fik jeg så fjernet det dårlige jern i det hjørne som altid har set lidt træls ud, og især her efter skaden i CHGP.Alt det rådne og de dårlige reperationer er væk, og der er klar til noget nyt.
Når dette job er lavet er det tid til at få repareret og tilpasset skærme, front og hjelm....

Ingen kommentarer: