søndag den 11. november 2007

Sæsonen er ved at være slut..

Ja, banesæsonen har jo været ovre et stykke tid, men der findes jo en sæson der starter lidt tidligere og slutter senere. Jeg har jo også et par biler som jeg nyder på forskellige måder når jeg ikke kører race. Bl.a. har jeg haft et par ferie ture i min gule MGB. Den har kørt en hel sæson med mange kilometer, og jeg har nydt dem alle. B´eren er nu stillet væk for vinteren, og blir nok kun rørt en enkelt gang eller to inden den igen bliver hevet frem i det spæde forår i marts. I dag har det også været dejligt vejr, og det var lige en fin anledning til at få kørt en af de sidste åbne ture i år. Og jeg blir næsten nyforelsket i min Midget igen når jeg kommer ud og køre i den. Den går bare så fint, og jeg er nu lidt i tvivl om jeg skal beholde den. Men jeg blir nok klogere i løbet af vinteren.I weekenden har jeg også lavet motor. Min racer motor i ovennævnte bil gik jo lidt død sidste år på Ring Djursland til en track day. Olietrykket forsvandt, og jeg frygtede det værste. Efter en komplet adskillelse kunne jeg konstatere at indmaden var i fineste stand, og klar til en tørn mere. Det virkede som en metalsplint fra oliepumpen havde sat sig fast i bypass ventilen. Oliepumpen er nu skiftet. Det samme er lejerne og toppakning, så nu skal jeg bare finde ud af hvilken bil motoren skal monteres i:-)

Når 1275´eren er kommet ned fra arbejdsbordet bliver det tid til at kigge på 1098 motoren som jo har været lidt drilagtig i sæsonen. Jeg har et par ideer til hvad der kan løse problemet, og jeg gæder mig til at komme igang med racerbilen så den er 100 % klar til sæson 2008!!

Ingen kommentarer: