onsdag den 12. september 2007

Søndag på JR

Efter den hurtige exit lørdag var der ikke meget der skulle tjekkes søndag før jeg var klar. Der blev efter fyldt med benzin, og selvom jeg ikke havde kørt mere end 1½ omgang, skulle der alligevel lidt vand på. Det var selvfølgelig det der bekymrede mig mest, men jeg havde genenmført 25 omgange for fuld skrue, og satsede på at jeg kunne køre søndagens 10 omgange også. Søndagen var der fyldt med mennesker på JR. Masser af medlemmer fra MG Car Club Denmark var kommet for at kigge på, heriblandt sponsor Steen Rene fra Jysk Storkøkken Service. Også Jesper Kjær var kommet fra Esbjerg for at støtte op og Kurt Søgård fra lokalområdet dukkede også op i lejren. Jeg var ude og besøge Kurts værksted lørdag aften. "Søgårds Classic Auto" er stedet hvor du kan få repareret din klassiske bil.Søndag over middag kom Flemming Haslund på besøg. Flemming er chefredaktør på Nyt Om Biler . Han er også en erfaren fotograf og fik taget en hel del billeder, både i ryttergården, pitten, og ikke mindst inde på banen. Jeg glæder mig meget til at se Flemmings billeder, og mens vi venter, bruger jeg noget af tiden på at læse i Nyt Om Biler, som bl.a. har en del spændende stof om klassiske biler og ikke mindst en sektion med racerstof og egne køreoplevelser i racerbil og køreteknisk kurser fra Nürburgring.
13.30 er vi klar til at trille ned mod upliningen. Der er sort af mennesker på JR. Der er snak om over 20000 mennnesker denne weekend. Det er svært at komme igennem, og man mærker en stor interesse for de gamle biler. Det er helt klart at mange af tilskuerne synes det er fedt vi er en del af programmet:-)
Vi kører ud på opvarmningsomgangen, og her fornemmer man virkelig hvor mange der sidder på lægterne.
Jeg holder denne gang lige bag Herluf og med Warnich til højre foran. Starten går, jeg holder min placering, er tæt på Bjerglunds GTA og Warnichs Mini den første omgang, hvor jeg også kortvarigt får overhalet HKH Prins Joachim. På næste omgang kommer jeg forbi Herluf i Giulia, og de næste omgange kører fint, hele tiden tæt på Minien, og jeg lægger afstand til Herluf og Kaj som kæmper bagved. Tiderne viser sig at være de bedste jeg har kørt denne weekend. Men ligefedt hjælper det da jeg på 5-6 omgang pludselig mister trækraft og hører "helikopterlyd" endnu engang. Fordømt ærgerligt at det skulle ske igen. Vandtemperaturen lå hele tiden normalt, så det var ikke derfor toppakningen gik. Jeg måtte slukøret trille langsomt rundt og køre tidligt i pit. En rigtig skidt weekend resultatmæssigt
Efterfølgende har jeg modtaget min opgraderede toppakning og mine nye ARP bolte. Disse bliver nu monteret, og så håber jeg det hjælper. Jeg kan forhåbentlig nå at få prøvet konstellationen af inden sæsonen er slut, og dermed får vished får om det virker, eller jeg skal lave en helt ny motor i vinterpausen.
Men en ting er sikkert: Jeg giver ikke op:-)

Ingen kommentarer: