mandag den 10. september 2007

En rigtig skidt weekend:-(

Det startede ellers ganske fornuftigt med 13 omgange for fuld damp i den første tidtagning. Midgeten kørte godt, det var nok chaufføren der lige skulle have føling med banen igen. En tid på 1.30.88 gave en startplacering som nr 15 ud af 25, lige bagved Martin Berner i Lotus Cortina og Warnich i Mini Cooper. Men foran Herluf og Frank Holm i Alfa Giulia.
Men da mine bedste tider sidste år var næsten 2 sekunder hurtigere var jeg lidt skuffet, men det viste sig at de fleste havde haft problemer på banen.Tidtagning 2 lørdag formiddag resulterede i en tid på 1.30.04, igen lige bagved Warnich, men denne gang havde Herluf og Kaj i MGB byttet plads, så Herluf var foran.Min nye køler viste sit værd, for temperaturen var konstant omkring 70-75 C . Mere foruroligende var det at der stadig forsvandt vand. Et tegn på at der er forbindelse mellem forbrænding og kølevand. Men da jeg havde kørt 25 omgange og klaret mig med at hælde vand på imellem, tog jeg chancen. Lørdag eftermiddag var vi klar til 1.heat. Der var mange mennesker på banen, og vi var klar til noget godt race. Jeg får en fin start, og lægger lige efter Warnich, og kommer forbi Bjerglund i GTA på vej op imod venstresvinget efter publikumslangsiden. Ser at Kaj i MGB forbremser sig, og vil udnytte muligheden for at komme forbi. Desværre går jeg lidt for agressivt ind i svinget, og på vej ud snurrer bilen rundt. De næste sekunder er nogen jeg sent vil glemme! Jeg holder med forenden imod køreretningen, og ca 10 biler er på vej imod mig, og de kører tæt. Heldigvis er det dygtige chauffører, og de kommer alle sammen udenom uden at ramme. Tak for det:-) Tættest på er Adam Siesbye i Mini, som kører ved siden af Verner Nielsen i Volvo 544. Adam er meget tæt på at ramme min højre side. Men jeg slipper for buler i denne omgang. Efter alle er kommet forbi, forsøger jeg igen at få liv i bilen, men den er død og vil ikke starte, sandsynligvis er den druknet i benzin under snurreturen eller i mit forsøg på at få liv i den igen. Øv!!

Jeg bliver skubbet ud i græsset, og kan på nærmeste hold se et af de mest tætte og agressive løb jeg har være med til i 65 klassen. 2 biler blev voldsomt skadet i bagskærme, 2 i forskærme. en tabte fronthjelmen efter påkørsel. I alt 8 biler fik mere eller mindre buler i bilerne, så kom ikke og sig der ikke er action i 65 klassen!!

Ingen kommentarer: