torsdag den 7. juni 2007

Tilmelding , leje og motor..

Så er første halvdel af den danske historisk bane sæson ovre. Det giver så tid til nye gøremål og overvejelser. To af disse overvejelser er gået på 2 arrangementer i udlandet.
Nemlig Svensk Sportsvogns Meeting på Ring Knutstorp i starten af Juli og Oldtimer GrandPrix på Nürburg Ring den 10-12. august.
Jeg har for et par dage siden sendt min anmeldelse afsted til Tyskland! Så hvis jeg kommer igennem nåleøjet, så stiller jeg op dernede den 2. weekend i august:-)
Har fået at vide at det er en stor oplevelse, og sådan noget skal man prøve mens tid er!
Jeg har kigget lidt på resultatlisterne fra sidste år, og der stillede der en Triumph Spitfire 4 op, og når den kan så kan min Midget også! Desuden kørte Thorkild Stamp i Porsche 356 også sidste år, og ham kører jeg lige op med på de danske baner. Er godt klar over at en 356 nok er bedre på de lange stræk på Grand Prix banerne, men jeg tror på at Midgeten med et par modificeringer af bagtøjet godt ka være med.
Kikser tilmeldingen til Tyskland håber jeg på at jeg kan nå at melde mig til SSM i Sverige.
Fortsættelse følger.....

Ellers er jeg så småt gået i gang med at forberede mig på min studietur til England. Skal en tur på Silverstone og se klassisk race. Derovre har de serier med kun MG Midgets, godtnok noget kraftigere modificeret end vi har lov til herhjemme, men der skulle nok være et par tips at snuse op. Har været til MG træf derovre efterhånden en del gange nu, men det er første gang efter jeg selv er begyndt at køre baneløb, og nu er jeg nogle erfaringer rigere, og kan derfor stille de rigtige spørgsmål og finde de rigtige dele. Forhåbentlig..

Det blir den gule MGB der skal transportere Claudia og jeg rundt derovre, og selvfølgelig skal der gå et hjul leje en uge før vi skal afsted!

I den kommende weekend skal Morten og jeg til MG træf på Als, og her er der driving tests om søndagen, så derfor har jeg endnu et job der skal klares i denne weekend, nemlig et motorskift på min 66 Midget. Den mistede jo olietrykket sidste efterår på Ring Djursland, og har ikke kørt siden. Derfor må motoren ud, og enten fixer jeg den hurtigt, ellers så må reserve motoren puttes i. Den har knapt så mange hk, og da jeg har planer om at køre et par hillclimb senere i år vil jeg helst have den nuværende motor i igen, da der virkelig er skud i den.

Vi er alle klogere søndag. God weekend fra TMR:-)

Ingen kommentarer: