mandag den 18. juni 2007

Så kan man lære det.....

Weekenden er gået med en herlig tur på Als. Her laver en flok sønderjyder årets største (og bedste) MG arrangement. 3 dage med hygge, grill, klubmesterskabsløb og drivingtests.
Det var egentlig Als løbet der for mange år siden ansporede mig til at købe en Midget, da jeg kunne se at den bedre kunne gøre sig til manøvreprøver end den MGB jeg ejede på det tidspunkt. Og de 2 sidste gange jeg har deltaget i lignende ting fik det da også det ønskede resultat,nemlig sejr.
TMR´s 2 biler under klubmesterskabsløbet. Det regnede. Meget...
TMR stillede med 2 biler, Claudia med ny motor som hun selv har overhalet her i vinters og jeg selv. Jeg var tændt, måske lidt overtændt, og med for megen tro på bilens evner. Skiftede motor sidste weekend og har nok ikke brugt den tid der var nødvendigt for at indstille den rigtigt:-(
Og da bilen ikke har kørt siden september sidste år havde jeg glemt alt om den periodiske fejl der drillede sidste år. Midt i en af prøverne gik bilen ud. ØV.
I en keglekørsel der varer ca. 37 sekunder er det en evighed når bilen skal startes igen.
Og for at gøre tingene værre kørte jeg lige efter, i Gymkhanaen, forbi en opgave og fik 10 strafsekunder for det. Så lær dog at kigge på rutekortet!!

Heldigvis kørte Claudia fantastisk og hev en flot 2. plads i Driving test hjem, og dermed sluttede hun foran teamets anden Midget som kom ind på en trods alt hæderlig 3. plads. Herover ses vinderne af Drivingtests og Gymkhana.
Det vigtigste var at vi havde en sjov formiddag på Sønderborg Køretekniske anlæg hvor ca 50 af de 95 tilmeldte MG biler havde valgt at stille op til sjov og ballade.
Fedt at folk i "pæne" biler også stiller op når der er mulighed for lidt sjov!

Ingen kommentarer: