lørdag den 3. marts 2007

Den 15. marts venter forude!!

Nu da raceren er så godt som køreklar igen, var det tid til at tage fat i næste kort i bunken af projekter:-)

Jeg har jo heldigvis sikret mig langt ud i fremtiden. Jeg kommer ikke til at mangle en bil at lave de første 5 år!
Da vi nærmer os 15. marts, og jeg ikke har nogen åben bil jeg må køre med på gaden, har det nu første prioritet at få den "nye" MGB klar til sommersæsonen som altså starter den 15. marts.
Har haft den startet et par gange siden jeg købte den i november, og det har ikke givet større problemer. I dag skulle den flyttes hen over min grav, så jeg kunne få den tjekket under bunden. Det var første gang jeg skulle undersøge den indgående nedenunder, og jeg må sige med det samme at jeg blev ikke skuffet, tværtimod. Den ser rigtig fin og sund ud, og bunden understreger også at den ikke har kørt mange miles siden den blev renoveret for 7 år siden.

Så der bliver ikke meget at lave før den er klar til syn. I aften har jeg tjekket forbremserne. Haft dem adskilt og renset. Skiver og klodser er næsten nye, og kaliber er i fin stand.

Da jeg så har hjulene afmonteret aligevel vælger jeg at påbegynde malingen af mine Rostyle fælge. De var malet sølv da jeg købte bilen og så således ud: Så monterer jeg de 4 stykker malertape som jeg købte i England i November:

Og Vupti; Sort satinspraymaling og fælgen ser pludselig helt rigtig ud igen.

Og ovenover det fine færdige resultat!

For lige at understrege bilens relative fine stand er her et par billeder:

Klassisk 70´er interiør:-)Det gule bagagerum!

Ingen kommentarer: