lørdag den 28. oktober 2006

Motor ude og gode nyheder:-)

Jeg har nu lånt en motorkran, og motoren er nu ude af Midgeten.
Og der er gode nyheder! Motoren er, som jeg forventede, en almindelig 1098 ccm! Med en boring på ca 64-65 mm, som billedet tydeligt illustrerer. Dette kan forhåbentlig afkræfte det latterlige rygte om at jeg har kørt 2006 sæsonen med en 1300 motor!!

Boringen på en 1275 ccm er ca 70mm i diameter!!

Og topstykket var også forsynet med homologerede ventiler. Std Midget 1275 ventiler som var drejet en smule ned, således at de overholder homologeringen til min bil!! Dermed kan jeg konstatere; at alt der var galt med min motor, var at støbenummeret ikke var det rigtige!!

Og dermed kan jeg stadigvæk se frem til 2007 sæsonen med oprejst pande, og med en forhåbning om at kunne køre ligeså stærkt som i de succesfulde løb der er kørt i år. Måske endda endnu hurtigere, da min blok kun er boret 0.20 over, og der således er plads til endnu flere kubik, og dermed flere hk og mere moment. Og altsammen indenfor det reglement der køres efter.

Desværre måtte jeg også konstatere revner i både svinghjul og kobling. Desværre selvfølgelig fordi det nu koster arbejde og penge, men selvfølgelig godt at jeg opdager det under et stort serviceeftersyn. Endnu en gang viser det at det er vigtigt at lave forebyggende vedligehold, og ikke vente til tingene går i stykker. Det kunne i værste fald have kostet et eksploderet svinghjul, og sådan et kan jo lave en del ravage på både bil og fører.


Så der er nu en del opgaver der skal klares i den kommende tid. Følg med her!

Ingen kommentarer: