onsdag den 25. oktober 2006

Klodset op og bart motorrum

Efter en lille uge til at komme ovenpå efter en træls oplevelse på JR, er jeg igen klar til at gå i værkstedet. Og har egentlig den holdning, at jo før jeg kommer igang, jo bedre bliver slutresultatet. Og det skulle gerne resultere i at bilen kører mindst ligeså godt, hurtigt og stabilt som den har gjort i den sæson der lige er overstået. Med det rigtige topstykke!
Så nu er den lille Midget klodset op og hjulene afmonteret. De skal lige vaskes og så er de klar til hylden.
Jeg er også påbegyndt afmontering af alle dele i motorrummet, og jeg er sådan set nu klar til at løfte den lille stabile 1098 motor ud. Det kræver lige en motorkran som jeg skal ud og låne en af dagene.
Jeg har også fået afmonteret de fine trækaksler som jeg lånte af Johan Fløe på Knutstorp. De er heldigvis i samme gode stand som da de blev monteret.

En stor tak til Johan for lån af akslerne! Du er en guttermand:-)

Så de første spæde skridt mod en bedre og hurtigere bil er nu taget. Der skal selvfølgelig også kigges på endnu mere vægtoptimering i den kommende vinter.

Målet er klart. Der er flere biler der skal ha noget hjul. Og Minierne skal helst være bagved hvergang!! Uanset at de har nogle meget dygtige chauffører bag rattet - og mekanikere bag bilen:-)

Ingen kommentarer: